Nije rijetkost i u trgovinama čuje da će aparat trajati točno onoliko koliko mu traje jamstvo. A za mobitele to su uglavnom dvije godine, dok je u slučaju štednjaka, hladnjaka, mikrovalnih pećnica i ploča za kuhanje te perilica suđa i rublja riječ uglavnom o pet godina.
Drugim riječima, značilo bi to da je nova generacija uređaja
programirana da se nakon isteka jamstva pokvari, a popravak
je najčešće neisplativ. Doduše, ako se uređaj pokvari u
jamstvenom roku, proizvođač je obvezan osigurati rezervni dio i
servisera. No nakon isteka jamstva morate sami naći majstora
koji zna svoj posao, a da za to platite po mogućnosti što manje -
no to nije lako, piše
Slobodna Dalmacija.
Majstori upozoravaju i sami da ih nema puno, ali i da proizvodi
gube na kvaliteti. Ipak, ističu da ako ste u mogućnosti
svakako radije kupite europski proizvod zbog veće mreže servisa
i dostupnijih rezervnih dijelova te pristupačnijih
cijena, a ako je uređaj neispravan, trgovac je po zakonu dužan
dati novi.
Majstor Željko Salamon preporučuje i da je ako vam kažu da će popravak potrajati nekoliko mjeseci, bolje uzeti novac. Opreza radi, neka vam vrate novac na račun, a tek onda dajte neispravan uređaj. Valja i dobro čitati etikete i recenzije uređaja jer daleko je Hrvatska od Francuske, koja je da bi zaštitila svoje potrošače, zakonom zabranila programirano kvarenje tehničkih proizvoda.