U izjavi za Slobodnu Dalmaciju Robert Frdelja, predsjednik uprave HŽ Putničkog prijevoza, potvrdio je da je Marić od 30. siječnja do 22. veljače ove godine bio u evidenciji Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. No, još zanimljivije od podatka da je čovjek s burze rada dospio u upravu državne tvrtke jest da je Svetimir Marić ostao bez posla upravo u HŽ-u te dobio otpremninu.
"Imenovao sam ga isključivo iz profesionalnih razloga"
Frdelja smatra da imenovanje Marića u upravu TSŽV-a ima smisla te odbacuje insinuacije da je riječ o političkom kadroviranju.
"Od 2005. do 2013. gospodin Svetimir Marić obnašao je dužnost direktora društva Čišćenje i njega putničkih vagona, ovisnog društva HŽ Putničkog prijevoza koje je zapošljavalo više od 900 radnika i tijekom navedenog razdoblja poslovalo pozitivno. Od 2013. do svibnja 2016. bio je Uprava-direktor društva Tersus Eko koje je također poslovalo pozitivno. Gospodin Marić kvalificiran je za člana Uprave TSŽV-a i za obavljanje te funkcije ima moje povjerenje s obzirom na 35 godina radnog iskustva na odgovornim funkcijama", kazao je Frdelja za Slobodnu Dalmaciju.
No zanimljiv je i nastavak njegova odgovora u kojem ističe da je Marića imenovao isključivo iz profesionalnih razloga.
"Vezano uz radni status g. Marića u društvu Tersus Eko, napominjem da Svetimir Marić nije tražio isplatu otpremnine koja mu je pripadala kao opozvanom članu Uprave društva, već je sklopio novi ugovor o radu, stavljajući se u položaj svih ostalih radnika Društva. Nakon opoziva g. Marića, zbog gubitka poslova čišćenja poslovnih prostora HŽ Infrastrukture na javnom natječaju u rujnu 2016. (što je Društvu osiguravalo do 85 posto prihoda), društvo Tersus Eko bilo je prisiljeno poslovno otkazivati ugovore o radu (70 posto radnika), među kojima je bio i g. Marić u jednakom statusu kao i ostali radnici. Društvo Tersus Eko donijelo je odluku o njegovom poslovno uvjetovanom otkazu i odredilo mu otpremninu u iznosu određenom Kolektivnim ugovorom Društva i Zakonom o radu, kao i svim drugim radnicima", objasnio je Frdelja.
Frdelja ojačavao poziciju ili je Butković oslabljivao Marića?
Iz Frdeljinog odgovora proizlazi da je je Marić bio opozvan s mjesta člana uprave poduzeća Terus EKO, jer HŽ Infrastruktura nije dala posao čišćenja tvrtki-kćeri HŽ Putnički prijevoz, što je vjerojatno posljedica unutarnjih sukoba u HŽ-u. Usto je apsurdno da na mjesto člana uprave drugog poduzeća HŽ Putnički prijevoz on dolazi s burze. Stoga Slobodna Dalmacija razrađuje još dva moguća scenarija: da je ministar prometa Oleg Butković, u čijem je resoru HŽ, naumio maknuti Frdelju (kojemu mandat istječe sutra), pa je ovaj brže-bolje postavio ministrovog brata kako bi ojačao svoju poziciju u Vladi. Prema tom scenariju, moguće je da je sam ministar Butković plasirao priču o "aferi brat" u javnost kako bi diskreditirao i Frdelju i Marića.
Kada je Andrej Plenković jesenas sastavljao Vladu, Butković je, navodno, jedva sačuvao mjesto ministra prometa koje je trebalo pripasti Goranu Mariću i to zahvaljujući, kako kažu, lobiranju predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović. Prema drugom scenariju, Butković je Frdelji naredio da zaposli Marića kako bi potom u javnosti kompromitirao i njega i Marića.
Danas je pak iznenada stigla vijest da je Svetimir Marić dao ostavku na mjesto člana Uprave TSŽV-a obrazloživši je "atmosferom medijskog linča" te dovođenjem u vezu njegova imenovanja u upravu TSŽV-a i funkcije koju obnaša njegov brat.