Centar Zagreba je spletom okolnosti postao pješačka zona u punom smislu riječi, jer tramvaji ne voze niti 45 dana nakon velikog potresa. Dosad je uspostavljeno tek pet od ukupno 15 linija. No, iz ZET-a obećavaju skoro puštanje još sedam tramvajskih linija, što bi značilo da će prometovati gotovo sve, osim tri na čijim je trasama zabilježeno najviše štete.
"Planiramo i dalje, od ponedjeljka uvođenje dodatnih tramvajskih linija od Borongaja prema Črnomercu, naravno sve to ovisi od čišćenja trase. Trebale bi biti uspostavljene zapravo sve tramvajske linije osim 15, 8 i 13, onaj stari dio gradske jezgre, Ilice, Frankopanske, Praške, Jurišićeve, dijela Draškovićeve gdje ima dosta objekata koji su jako oštećeni", potvrdila je RTL-u predsjednica Uprave ZET-a, Ljuba Romčević Žgela.
Ispitivanje vibracija
Oni koji su unaprijed kupili mjesečne ili godišnje karte neće dobiti povrat novca, ali će dobiti produljeno trajanje karti, za sve dane u kojima nije bilo prometa. Stanari starijih zgrada u centru metropole su i prije potresa osjećali vibracije tijekom prolaska tramvaja. Sada bi one mogle predstavljati dodatnu opasnost.
"Prije nego što se pušta tramvajski promet svi koridori gdje ide tramvajski kolosijek će biti pregledani, bit će snimljene vibracije kod prolaska tramvaja i bit će analizirano je li se nešto promijenilo u odnosu na prije potresa. Eventualno postoji ugroza od tih otkrhnutih dijelova koji se nalaze na krovovima da oni padnu usred vibracija, ali to interventne službe Grada otklanjaju tako da se tramvaji ne puštaju u promet prije nego dobiju zeleno svjetlo", pojasnio je Ivo Haladin s Građevinskog fakulteta.
A zeleno svjetlo daje gradonačelnik Milan Bandić osobno. On sada, usprkos upozorenjima stručnjaka, požuruje stvari.
"Na sve te tri trase su sada sve raspoložive snage tehnike i ljudstva da uklonimo sve nedostatke kako ne bi riskirali ljudske živote. To će biti brzo gotovo, mislim za tjedan dana, jer trase su sad prioritet. Ove tri trase su zadnje, Draškovićeva, Jelačić plac, Ilica, Jurišićeva, Črnomerec, za dva tjedna ćemo pustiti sve tramvajske linije u gradu Zagrebu", poručio je Bandić.
Nerealna procjena
Potres jačine 5,5 stupnjeva prema Richteru ošteti je oko 20.000 građevina, a najmanje 10 posto ih je na tramvajskim trasama. Stručnjaci upozoravaju kako nisu sigurni je li moguće u tom roku ponovno osposobiti cjelokupni tramvajski promet.
"Centar Grada - u ovoj prvoj fazi je teško dati procjenu. Možda se gradonačelnik konzultira sa stručnjacima, ja nisam čuo za tu procjenu", upozorio je Haladin.
Inače, tramvajski promet u Zagrebu odvija se u 15 dnevnih i četiri noćne linije na 120 kilometara pruga, a dnevno preveze oko 450.000 ljudi, što je nešto više od polovice ukupnog broja stanovništva.