Nakon što je Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) donijela mišljenje da je odluka zagrebačke Gradske skupštine o autotaksi prijevozu, kojom se onemogućava vožnja bez naknade i ograničava broj poduzetnika koji se bave tom djelatnošću, nepoželjna sa stajališta tržišnog natjecanja, iz Grada su u petak ustvrdili da je poduzetnicima dopunama odluke omogućeno tržišno natjecanje, jer svaki prijevoznik može formirati cijenu prema svojim kriterijima.
Procjena o dostatnosti trenutnog broja prijevoznika i vozila adekvatna je s obzirom na potražnju za uslugama autotaksi prijevoza, dodaje Grad.
AZTN je Odluku o izmjenama i dopunama Odluke o autotaksi prijevozu Grada Zagreba, točnije članak 3. i 5. te odluke analizirala isključivo sa stajališta propisa o zaštiti tržišnog natjecanja. U članku 3. te odluke, naime, stoji kako "cijena za početak vožnje ne smije uključivati pravo na vožnju bez naknade", dok se člankom 5. određuje da se "javni poziv za podnošenje zahtjeva za izdavanje dozvola za autotaksi prijevoz neće objavljivati do 30. lipnja 2017., nakon čega će se objavljivati svake četiri godine".
Iako je Agencija zaključila kako Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, kao posebni propis, daje Gradu Zagrebu ovlast za utvrđivanje cijene autotaksi prijevoza, ipak smatra da dodatno administrativno utvrđivanje cijene od strane Grada tako da cijena za početak vožnje ne smije uključivati pravo na vožnju bez naknade, kako je to propisano u članku 3. odluke, smanjuje mogućnost tržišnog natjecanja između pružatelja usluge autotaksi prijevoza i umanjuje korist za potrošače.
Ocjenjujući članak 5. Odluke, AZTN je navela da je "svako zakonsko ili faktično ograničavanje broja poduzetnika koji se bave nekom djelatnošću na određenom tržištu načelno nepoželjno sa stajališta tržišnog natjecanja".
Takva ograničenja, kako su istaknuli, mogu se propisati samo
iznimno te u pravilu samo u slučaju postojanja nekog jasno
definiranog javnog interesa kojim se može opravdati ograničavanje
učinkovitog tržišnog natjecanja i, posljedično, smanjivanje
koristi za potrošače. AZTN smatra da bi donošenje propisa kojim
se izdavanje dozvola za obavljanje djelatnosti autotaksi
prijevoza u potpunosti onemogućuje na relativno dugo razdoblje od
četiri godine, moglo predstavljati pravnu zapreku pristupu
tržištu.
Iz Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada,
graditeljstvo, komunalne poslove i promet na Hinin upit da
prokomentiraju ocjenu AZTN-a, istaknuli su da se cijena vožnje
formira prema ponudi i potražnji unutar zadanih okvira i
konkretno mora biti izražena u određenom iznosu i za početak
vožnje može iznositi do najviše 16 kuna. Pročelnik Ureda Dinko
Bilić u odgovoru ističe da se dopuna članka Odluke pokazala
nužnom budući da je praksa ukazala da se naknada ne naplaćuje
sukladno stavku odluke.
"Iz sadržaja članka 28. proizlazi da je poduzetnicima omogućeno tržišno natjecanje, jer svaki prijevoznik može formirati cijenu prema svojim kriterijima, ali najviše do propisanih iznosa, a čime je omogućena konkurentnost kojom se povećava korist za korisnike prijevoza".
Što se tiče odredbe da se javni poziv za izdavanje dozvola za autotaksi prijevoz neće objavljivati prije 30. lipnja 2017., te da će se nakon tog datuma objavljivati svake četiri godine, naglašava da je zakonom omogućeno da lokalna samouprava, odnosno Grad Zagreb mogu utvrditi mjerila na temelju kojih će se odrediti broj autotaksi prijevoznika i/ili vozila kojima se obavlja autotaksi prijevoz na njihovom području.
Napominje i da je odlukom propisano da se broj dozvola za područje Zagreba utvrđuje prema posljednjem popisu stanovništva u omjeru jedno vozilo na 540 stanovnika, te da trenutno autotaksi prijevoz obavlja oko 1100 autotaksi prijevoznika koji imaju ukupno oko 1315 vozila.
"S obzirom na navedeno, može se utvrditi da je procjena o dostatnosti trenutnog broja prijevoznika i vozila adekvatna s obzirom na potražnju za uslugama autotaksi prijevoza na području Grada Zagreba", stoji u odgovoru Ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet.