Zadarskim trgovačkim centrima prijeti zatvaranje

Iako se čini da dobro posluju, većina trgovačkih centara u Zadru u stvari jedva posluje, a mnogima prijeti masovno otpuštanje radnika, pa čak i zatvaranje.

3.12.2009.
15:02
VOYO logo

Dobiti podatke o prodaji u trgovačkim centrima nemoguća je misija, ali iz razgovora s veletrgovcima iz tvrtki koje opskrbljuju trgovačke lance, piše Slobodna Dalmacija , jasno je da su mnogi 'na rubu' isplativog poslovanja.

"Većina trgovačkih centara u Zadru naprosto životari. To se najbolje vidi po fizičkom prometu, odnosno popunjenosti trgovina. Dovoljno je vidjeti samo vanjska parkirališta i sve je jasno. Tamo gdje nema automobila, gdje nema protoka ljudi, nema niti velikoga prometa. Drugi je pokazatelj opskrba koja je znatno manje intenzivna nego prije. Dosta robe ostaje u skladištima, pa se trgovci raznim 'akcijama' dovijaju kako da se riješe zaostale robe i stvore mjesta za nove artikle" kaže jedan od veletrgovaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Treći, možda i najsigurniji pokazatelj je odjel sa svježim mesom. Ako na tome odjelu nema protoka kupaca, ako meso ostaje po nekoliko dana i prodaja je slaba, budite uvjereni da taj centar ima slab promet. To vam voditelji trgovačkih centara nipošto neće priznati, ali stanje je daleko od dobroga", ustvrdio je za Slobodnu Dalmaciju jedan zastupnik splitske tvrtke za distribuciju raznih roba.

U Zadru ima posla za svega dva do tri velika trgovačka centra poput Interspara i Kauflanda koji su za sada najbolje pozicionirani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neke robne centre poput Lidla do sada su spašavale vlastite robne marke, druge, poput Konzuma, povezanost s vlastitim prehrambenim tvrtkama.

Najam prostora drugim trgovinama poput Mercatora, povoljnije cijene na veliko kao u Metrou, bili su također način preživljavanja.

No, sve je više konkurencije na jednom mjestu i u toj igri netko mora izgubiti - tvrdi sugovornik Slobodne Dalmacije dodajući kako osim jednoga ili dva centra koji kako-tako posluju tijekom čitave godine, ostali rade dobro samo preko ljeta, za vrijeme turističke sezone.

Na pad prometa utjecala je i ekonomska kriza koja je u Hrvatskoj dovela do smanjenja potrošnje što izravno utječe na smanjenje broja radnih mjesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-200912010209006 arti-200911280140006 arti-200910210166006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo