Vrhovni sud potvrdio je navode Županijskog suda koji je utvrdio da vjeroučiteljica na nastavi za učenike osmog razreda nije za homoseksualnost koristila izraze poput "bolest, nastranost i anomalija", kako su u tužbi tvrdile navedene udruge već da je upotrebljavala formulacije iz nastavnog udžbenika u kojima se "homoseksualnost ne objašnjava kao izopačenost nego se navodi da su homoseksualni čini u sebi neuredni, protive se naravnom zakonu i ni u kojem slučaju ne mogu biti odobreni, ne biraju oni svoje seksualno stanje – ono za većinu njih predstavlja kušnju, zato ih treba prihvaćati s poštovanjem, suosjećanjem i obazrivošću, izbjegavati prema njima svaki znak nepravedne diskriminacije".
'I ja bih mogao tražiti ocjenu ustavnosti vjeronauka'
U sudskim postupcima takđer je utvrđeno da je vjeronaučna poduka namijenjena "isključivo djeci roditelja koji sukladno vlastitom uvjerenju žele takav odgoj vlastitoj djeci" zbog čega "ni načelno ne može predstavljati stavljanje u nepovoljniji položaj u smislu zakonske biti diskriminacije", a što su u tužbi navodile udruge pozivajući se na Zakon o suzbijanju diskriminacije.
"Sloboda vjeroispovijedi"
Vrhovni sud u obrazloženju odluke uz ostalo navodi da je sloboda vjeroispovijedi kao ustavno i konvencijsko pravo iz propisa jače pravne snage od Zakona o suzbijanju diskriminacije te da "vjeronaučna poduka kao izraz slobode vjeroispovijedi", po svojoj naravi, "nužno uključuje i slobodu iskazivanja vlastite vjeroispovijedi".
Udruga Vigilare organizirala je 2011. ispred Županijskog suda u Zagrebu skup podrške tuženoj vjeroučiteljici pod nazivom "Stop kršćanofobiji" što je bio prvi prosvjedni skup takve vrste održan u Hrvatskoj. Vjeroučiteljicu Jelenu Čorić Mudrovčić udrugama je prijavila majka jedne učenice koja inače nije pohađala sate vjeronauka.
Nasuprot tome roditelji učenika koji su pohađali vjeronauk svjedočili su na sudu da vjeroučiteljica takvo što nije izjavila, nego da je, kad se prilikom nastavne jedinice govorilo o homoseksualnosti, kazala da se sve ljude pa tako i homoseksualce, bez obzira na njihovu vjeru, rasu ili seksualnu orijentaciju ne smije vrijeđati, nego ih treba poštovati.
Da ništa sporno u njezinu poučavanju nije našla prilikom provođenja stručno-pedagoškog nadzora u školi, koji je, između ostalog, provela kroz anonimnu anketu s učenicima te razgovor s njima i nekim učiteljicama, kazala je u svom iskazu i Gordana Barudžija, savjetnica u Agenciji za odgoj i obrazovanje. Nadzor je provela na zahtjev majke učenice koja se žalila na navodno diskriminacijsko ponašanje vjeroučiteljice.