VOZAČIMA ĆE SE OVO SVIDJETI: /

Evo zbog čega više nećete padati na tehničkom pregledu auta

Image
Foto: Ilustracija: Dubravka Petric/PIXSELL

Nakon što je uvedena nova kategorizacija nedostataka na vozilima zbog manjih kvarova više se neće padati na tehničkom pregledu

23.2.2020.
8:32
Ilustracija: Dubravka Petric/PIXSELL
VOYO logo

Prema novoj "europskoj" kategorizaciji nedostataka, postoje manji i veći i kvarovi, a zbog onih manje opasnih više se neće padati na tehničkom pregledu vozila. Oštećeni vanjski retrovizori, napuklo vjetrobransko staklo, neispravan ventilacijski sustav, izostanak kutije prve pomoći ili rezervnih žaruljica tako više neće biti razlog za pad na tehničkom pregledu, javlja Slobodna Dalmacija.

Sitniji nedostatak neće biti potrebno rješavati u roku od 15 dana ako ne želite plaćati novi tehnički pregled, a vlasnike se samo upozorava na pronađene nedostatke koje treba otkloniti, bez određenog vremenskog roka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sigurnosni trokut je obvezan

I dok nedostatak reflektirajućeg prsluka, njegovo oštećenja ili neodgovarajuće karakteristike, te izostanak ili manjkavost kutije prve pomoći i kompleta rezervnih žarulja neće biti razlozi za pad, sigurnosni trokut je nužan za prolaz na tehničkom. Ako je znatnije oštećen ili nedostaje to se smatra većim nedostatkom i dovodi do sigurnog pada na tehničkom.

Manje oštećenje ili napuknuće vjetrobranskog stakla sad se smatra manjim nedostatkom, ali je važno da oštećenje ne smeta pogledu vozača. Ako stražnju registarsku pločicu osvjetljavaju dva izvora svjetlosti tehnički se ne ponavlja ako jedno nije u funkciji. U slučaju da postoji samo jedno svjetlo, ono mora biti u funkciji i osvjetljavati registarsku oznaku jer inače je riječ o većem nedostatku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tolerancija korozije

Površinska korozija na ispušnom loncu smatra se manjim nedostatkom, ali strukturna korozija, propusnost ili pak veća oštećenja ili loše pričvršćena toplinska ili mehanička zaštita ispušnog sustava vode do pada na tehničkom.

Izostanak tekućine za pranje stakla više neće dovesti do pada, kao ni ako signalna lampica upozorava na nedostatak tekućine. Međutim, nužno je da su perači ispravni i da se pri aktiviranju poluge za pranje stakala može čuti kako radi električna pumpa za pranje stakala.

Površinska korozija svrstana je u manji nedostatak, a vozači imaju godinu dana za popravak. Rezervni kotač ne treba biti pod propisanim tlakom, ali mora obvezno biti u automobilu, osim kada ga zamjenjuje oprema za popravak ili vozilo ima run-flat gume. Površinska oštećenja karoserije, poput ogrebotina i udubljenja se toleriraju i ne dovode do pada na tehničkom pregledu sve dok ne utječu na funkcionalnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo