Uber je preko noći snizio cijene vožnji za 25 posto za krajnje korisnike, bez najave vozačima i pri tome svemu nije promijenio svoj udio u cijeni vožnje.
Jučer se održao sastanak između Ubera i vozača, koji su najavili štrajk ukoliko situacija ostane ista, a ostala je pa je tako veliki dio vozača i dalje u štrajku: prihvate i odmah otkazuju vožnje.
(Anthony Devlin/Press Association/PIXSELL)
No, neki i voze jer si ne mogu dopustiti prestati voziti. U isto vrijeme ovi koji žele voziti moraju otkazivati neke vožnje koje im Uber automatizmom dodjeljuje jer se nalaze predaleko i obavili bi ih s čistim gubitkom.
Mnoštvo korisnika se, iako zadovoljni cijenama, žale na nedostupnu uslugu jer ih zbog štrajka nema tko voziti.
Upitali smo Uber za odgovor, točnije postavili par pitanja:
Je li trenutno u tijeku štrajk svih ili dijela vozača u Zagrebu zbog sniženih cijena? Koliko je vozača u štrajku i kako to utječe na uslugu?
Pokazatelji nam govore da su partneri-vozači u istoj mjeri na cesti u ovo vrijeme kao i prošlih tjedana, međutim imaju puno više posla nego prije. Bitno je naglasiti kako su Uberovi partneri-vozači neovisni, samozaposleni poduzetnici, a ne zaposlenici Ubera. Partneri-vozači slobodni su koristiti Uberovu platformu po vlastitom nahođenju, u skladu s vlastitim rasporedima; dio vozača platformu koristi tek nekoliko sati tjedno, a dio puno radno vrijeme. Njima se daje stopostotna fleksibilnost kada je riječ o satima koje odrađuju. Na taj način bilo kada u danu mogu „uključiti“ aplikaciju i započeti s vožnjama ili „isključiti“ aplikaciju kako bi se odmorili ili završili s poslom za taj dan.
Koji je uzrok smanjena cijena za korisnika, a time i manja zarada za vozače?
Naša misija je da Uber bude dostupan svima – na vrijeme i cjenovno, a da bi bili dostupniji, moramo biti cjenovno konkurentni alternativnim opcijama prijevoza. Želimo stvoriti drugi izbor za ljude koji žele ostaviti svoj auto kod kuće. Na tržištu ima dovoljno mjesta za sve, a ono postaje dodatno podijeljeno između raznih usluga – što je odlično za potrošače koji imaju opciju izabrati između širokog portfelja povoljnih i pouzdanih opcija transporta.
Kada se vozači ulogiraju u Uber aplikaciju, čine jednu od tri stvari, čekaju poziv, putuju prema klijentu ili voze klijenta do destinacije. Treći slučaj je jedini kada zarađuju. Spuštanje cijena podiže potražnju jer više ljudi traži vožnje s Uberom, što znači da će vozači provesti više vremena s klijentima u autu, a manje vremena čekajući poziv.
Tijekom pet i pol godina iskustva, vidjeli smo pozitivan utjecaj spuštanja cijena u gradovima diljem svijeta. Kontinuirano ćemo analizirati utjecaj spuštanja cijena da bi bili sigurni da će rezultat biti onaj koji očekujemo.
Zbog čega se korisnicima prihvaćaju pa otkazuju vožnje?
Navedene situacije se događaju u prosjeku vrlo rijetko, a ako se i dogode, mi uvijek kontaktiramo vozača i provjeravamo jesu li vožnju otkazali s opravdanim razlogom.
Jeste li razgovarali s vozačima i koje se dalje koraci očekuju?
U stalnom smo kontaktu s vozačima koji su aktivni i ističu nam kako su zadovoljni jer voze bez prestanka, odnosno gotovo uopće nemaju čekanja između vožnji.
Kako će Uber reagirati ukoliko većina vozača ne bude htjela voziti?
Ove promjene su rezultat zahtjeva zagrebačkih partnera-vozača za većim brojem vožnji. Uvijek postoji mogućnost da neće svi odmah primijetiti promjene, ali naše petogodišnje iskustvo u gradovima diljem svijeta nam ukazuje da će promjene imati pozitivne rezultate. Nastavit ćemo raditi na rješenjima koja će pomoći u povećavanju njihove profitabilnosti. Također, bitno je napomenuti da vidimo i nastavak pozitivnog trenda prijave novih zainteresiranih partnera-vozača.