"Apsolutno je neprihvatljivo što se sve češće kažnjavaju
vozači Hitne pomoći zbog prebrze vožnje,
prolaska kroz crveno te ostalih prometnih prekršaja koje naši
vozači nekad moraju raditi kako bi što prije stigli pomoći
unesrećenima", rekao je predsjednik Sindikata Danijel
Šota.
Objasnio je i kako su intervencije drugog i trećeg stupnja
također hitne, ali takve intervencije ne zahtijevaju paljenje
rotacijskih svjetala i sirena, no nadzorna kamera ih snimi, a
kazne zatim stignu u ustanovu Hitne pomoći čije je vozilo tada
bilo na terenu.
"Tad sve ovisi o milosti ili nemilosti ravnatelja Hitne pomoći, na njemu je hoće li poslati žalbu ili proslijediti kaznu vozaču koju će onda on osobno morati platiti, ali i 'zaraditi' kaznene bodove", rekao je Šota, pišu 24 sata.
Iz Sindikata policije rekli su kako Zakon ne dopušta nikakav prometni prekršaj, no da su djelatnici svih Hitnih službi pošteđeni pridržavanja propisa u slučaju hitnih intervencija.
"Djelatnici Hitnih službi u intervenciji moraju na svoju odgovornost prekršiti prometne propise pazeći pritom da ne ugroze ostale sudionike u prometu. Ali ako vozač dobro ne predvidi situaciju na cesti i izazove nezgodu, tad je sva krivnja na njemu - objasnio je predsjednik Sindikata policije Dubravko Jagić.
No najveći je problem ipak nepridržavanje propisa ostalih vozača u prometu.
"Ljudi, kad čuju sirene, često, čak i svjesno, ne žele propustiti
vozilo Hitne službe, što je nedopustivo, ali i
kažnjivo", rekao je Jagić.