Svima s kojima smo danas razgovarali, muči podatak da je gliser kojim su se prevozili ugostitelji sa Šipana plovio bez ikakvih svjetala.
Gliser plovio bez svjetala
'Uzrok havarije još nije utvrđen, ali se zna da je brod Danče plovio sredinom kanala, a voditelj se uputio gumenjakom koji nije bio označen navigacijskim svjetlima. Bilo je i malo šiloka, a gumenjak se na radarskoj slici nije vidio', potvrdio je dubrovački lučki kapetan Mato Kekez.
Galerija
Na osnovu te njegove izjave vještaci zaključuju kako je moguće da je havariji kumovala upravo plovidba bez svjetala. To bi, slažu se, značilo da nije imao ni urednu dozvolu za plovidbu noću, odnosno da nije plovio prema svim propisanim pravilima.
Valovi sakrili sliku glisera na radaru
Osim toga, ako je bilo južnog vjetra, gumenjak se povremeno mogao nalaziti u tzv. valnom dolu, što je utjecalo na njegovu ionako lošu vidljivost na radaru.
'Brod Danče opremljen je suvremenim radarima, a ima i sva svjetla koja su tijekom noći vidljiva, te je voditelj gumenjaka morao njega primijetiti', procjenjuju vještaci ostavljajući otvorenom mogućnost da se gliseru nešto dogodilo prije naleta broda lučke kapetanije. Zbog toga nije isključeno da se nije mogao na vrijeme skloniti.
Galerija
Gliseri su iznimno brzi i opasni
Srećko Favro, splitski vještak za pomorski promet, napominje kako po lošem vremenu s toliko putnika za gumenjak nije bilo ni preporučljivo isplovljavanje.
'Ljudi ne poštuju more, no represijom se ne može ništa napraviti. Za ta manja plovila jednostavno se moraju pooštriti pravila, te im se uvesti obveza ugradnje satelitskih sustava koji će ih kao brodicu identificirati prema ostalim plovilima i prema onima na kopnu.
Riječ je o vrlo brzim, zato i iznimno pogibeljnim plovilima u lošim vremenskim uvjetima. Oni razvijaju brzinu i do sto kilometara na sat, a u situaciji sve većeg prometa ta plovila za brzi prijevoz iznimno su opasna. U posljednjih godinu dana njihov se broj na splitskom području povećao desetak puta', rekao nam je vještak Favro.
Sve o pomorskoj nesreći kod Dubrovnika pročitajte OVDJE