Deseci tisuća građana koji iz Zagorja i Zaprešića dolaze na posao ili u školu vlakom suočeni su s ogromnim problemima. Redakcija Indexa dobila je na desetke pritužbi nezadovoljnih građana koji kasne na posao ili u školu. Ističu i da s početkom školske godine nije povećan broj vagona, pa se voze stisnuti "kao sardine", bez mogućnosti držanja razmaka po epidemiološkim uputama.
Da stvar bude gora, trenutno se radi na rekonstrukciji pruge od Zapadnog kolodvora u Zagrebu do Savskog Marofa. I radit će se još, najkasnije do ljeta 2022.
"Svi kasnimo na posao i vise nam otkazi iznad glave zbog nekoliko nekompetentnih ljudi. Otkaz onome tko planira, otkaz onome tko validira to te onome tko ih je zaposlio. Svi se prave grbavi i sad se pravdaju radovima. Ovi radovi nemaju veze s nekompetentnošću ljudi. Vrlo lako je izračunati vrijeme u kojem bi se vlakovi mogli ispremještati po kolosijecima unutar pet, u vrh glave 10 minuta", napisao jedan čitatelj Indexa i dodao da samo na polazak vlaka mora čekati više od sat vremena.
Na jednom dijelu voze autobusi
Iako građani misle da radovi s kašnjenjima nemaju veze, iz HŽ Putničkog prijevoza misle da itekako imaju. Usput su i odgovorili zbog čega manjka vagona u najfrekventnijim razdobljima dana.
"Zbog radova na relacijama Podsused - Zaprešić i Zagreb Zapadni kolodvor - Podsused uvedena je posebna regulacija prometa, tijekom koje dio vlakova vozi na cijeloj dionici, dio vlakova vozi na skraćenoj dionici, a dio na relacijama Zagreb Zapadni kolodvor - Zaprešić i obrnuto te Zagreb Glavni kolodvor - Zaprešić i obrnuto supstituiran je autobusnim prijevozom. S obzirom na to da je tijekom radova zatvoren jedan kolosijek na relaciji Savski Marof - Podsused, promet se odvija jednim kolosijekom, zbog čega dolazi do kašnjenja vlakova koji prolaze navedenom dionicom. HŽ Putnički prijevoz prati frekvenciju putnika u svim vlakovima te, sukladno raspoloživim kapacitetima, uvrštava dodatne vagone/garniture na najfrekventnije relacije", poručila je Ivana Čubelić, koordinatorica za odnose s javnošću HŽ Putničkog prijevoza.
Kašnjenja do kraja listopada
U HŽ Infrastrukturi su bili precizniji te naveli zašto se događaju kašnjenja. Objasnili su da bi problemi u voznom redu mogli trajati sve do kraja listopada.
"Zbog velikog broja vlakova koji prometuju na pružnoj dionici na kojoj se izvode radovi ne možemo po jednome kolosijeku propustiti sve vlakove koji bi po voznom redu trebali prometovati te su zbog toga pojedini vlakovi otkazani. Na kolosijeku koji je otvoren za promet vlakova uvedena su smanjenja brzine (20 km/h) zbog izvođenja radova te osiguranja radnika na gradilištu, što za posljedicu ima dodatno produljenje voznih vremena vlakova, odnosno kašnjenja. Dodatna otežavajuća okolnost je i to što se vlakovi koji prometuju iz smjera Zaprešića prema Zagrebu u kolodvoru Podsused Tvornica moraju prebaciti na kolosijek koji je otvoren za promet vlakova, što produljuje zadržavanje tih vlakova u kolodvoru Podsused Tvornica", objašnjavaju u HŽ Infrastrukturi.
Nisu propustili pohvaliti se projektom čija je vrijednost 365.7 milijuna kuna bez PDV-a, a kojim bi vlakovi na zapadnom dijelu Zagreba trebali voziti brzinom od 120 kilometara na sat. No, dok se to ne dogodi građanima preostaje da se gužvaju u vlakovima koji kasne. Zbog toga su se iz obje tvrtke ispričali putnicima i zamolili ih za razumijevanje.