Uz pomicanje kazaljki jedan sat unaprijed i prelazak na ljetno računanje vremena, s 31. ožujkom prestala je obveza vožnje s upaljenim kratkim svjetlima na vozilima tijekom dana.
Prema Uredbi o ljetnom računanju vremena ljetno računanje vremena ove godine završava 27. listopada i tada ponovno stupa na snagu obveza vožnje s upaljenim kratkim svjetlima na vozilima tijekom dana.
No, to se odnosi na vozače mopeda i motocikala koji prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama moraju tijekom cijele godine voziti s uključenim dnevnim svjetlima. U suprotnom, ako budu zatečeni u vožnji bez upaljenih svjetala, bit će kažnjeni novčanom kaznom u iznosu od 300 kuna.
Obveza paljenja svjetala samo u razdoblju zimskog računanja vremena pravda ekološkim razlozima, odnosno smanjenjem ukupne potrošnje, a time i manje emisije CO2, dok prometni stručnjaci smatraju kako je svakako bolje imati upaljena svjetla tijekom svake vožnje, jer i za sunčanih dana upaljena svjetla doprinose većoj vidljivosti a time i sigurnosti prometa, odnosno smanjenju broja prometnih nesreća. Nekoliko litara više potrošenog goriva tijekom cijele godine ne može se uspoređivati sa sačuvanim ljudskim životima, ističu iz Hrvatskog autokluba (HAK).
No, i tu stvari već uvelike stoje drugačije jer većina novih vozila ima svjetla s LED tehnologijom koja troši znatno manje energije pa se potrošnja goriva i ispust CO2 minimalno povećavaju.
Zanimljivo je da su, primjerice, dnevna svjetla tijekom cijele godine obvezna u Crnoj Gori, Češkoj, Danskoj, Estoniji, Islandu, Kosovu, Letoniji, Makedoniji, Norveškoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj, Švicarskoj, Švedskoj i Rusiji.