U Zagrebu bi uskoro mogle poskupjeti cijene parkiranja u tri od četiri zone, a osim toga se predviđa i uvođenje nove pete zone. U toj bi se zoni parking naplaćivao jednu kunu po satu, piše Jutarnji list.
Osim zona, poskupjet će i javne garaže
Prema dokumentu o povećanju cijena parkinga u gradu kojeg je Zagrebački Holding uputio Gradu Zagrebu, u prvoj bi zoni sat parkiranja tako mogao stajati 10 kuna. Podsjetimo, do sada je cijena sata parkiranja u prvoj zoni bila šest kuna. U drugoj zoni je predviđeno poskupljenje sa sadašnje tri kune na pet, a u trećoj s 1,5 kune na dvije. U četvrtoj zoni cijena se ne bi mijenjala. Osim javnih parkirališnih mjesta, Holding je predložio i povećanje cijena u javnim garažama, ograničenje parkiranja unutar jedne zone te da se od 1. svibnja produlji naplata parkiranja u prvoj zoni do ponoći.
Holding bi ovim poskupljenjem povećao dobit za 38,7 milijuna kuna, a oni tvrde da je cilj svega potaknuti građane na korištenje javnog prijevoza.
Predizborni trik i krpanje proračuna
Oporbeni gradski zastupnici kažu kako je svaki put u pitanju bio običan predizborni trik i da sada Grad i Holding moraju krpati manjke u proračunu.
"Gradonačelnik prije izbora smanji cijene parkiranja i javnog prijevoza samo da bi ih nakon izbora vratio na staro ili čak poskupio. Zbog njegovih naglih odluka sigurno je došlo do velikih rupa u proračunu pa se one krpaju na ovaj način iz džepa građana", kaže za Jutarnji Anka Mrak Taritaš, gradska zastupnica GLAS-a.
S njom se slaže i Tomislav Stojak, gradski zastupnik HNS-a.
"Prijašnja sniženja cijena nisu bila popraćena nekim relevantnim analizama i studijama nego su se cijene formirale prema mišljenju gradonačelnika. Tako je i sada i zbog toga bi Grad trebao javno objaviti analizu prema kojoj su oni došli baš do tih cijena. Rekao sam ranije kako sve ovo upućuje da je Holding u ozbiljnim financijskim problemima i da se onda na ovaj način krpaju rupe u proračunu", smatra.
Centru grada prijeti kolaps
Sandra Švaljek, nezavisna gradska zastupnica, smatra kako su ovi potezi dokaz da Gradska uprava ne vodi sustavnu politiku urbane mobilnosti.
"Na promet bi u Zagrebu trebalo gledati cjelovito te poticati poželjno i zdravo ponašanje niskim cijenama javnog prijevoza, izgradnjom garaža na rubnim dijelovima grada, višim cijenama parkiranja u centru grada i organiziranjem integriranog prijevoza iz rubnih gradskih i prigradskih područja. Tako bi se smanjio ulazak u središte grada osobnim automobilima te smanjile prometne gužve i zagađenje. Ovo poskupljenje nije dio takve politike jer nije popraćeno ostalim nužnim mjerama, i očito je motivirano samo potrebom za dodatnim prihodima Zagrebačkog holdinga", kaže Švaljek.
Švaljek ističe da će se uvođenjem pete zone samo natjerati ljude da dolaze automobilima u centar, umjesto da ih ostave kod kuće.
Nove cijene za ZET-ove karte
Ranije je gradonačelnik Zagreba Milan Bandić najavio uvođenje nove ZET-ove karte za autobuse i tramvaje.
Ona bi koštala između 4 i 12 kuna, što bi omogućilo jeftiniju kartu za one koji se voze tek nekoliko stanica, nešto skuplju za one koji se voze više stanica te kartu po cijeni od 10 ili 12 kuna za vožnju od dva sata.