Hrvatske tvrtke nižu uspjeh za uspjehom, a među onima za koje je svijet čuo je i studio za digitalni konzalting i dizajn Resonate. Nakon 15 godina rada i učenja u ponajboljim hrvatskim produktnim agencijama i startupima, osnivači studija Resonate htjeli su pokrenuti svoj posao, koji bi se bavio digitalnim proizvodima s kojima oni sami mogu "rezonirati" na osobnoj i poslovnoj razini.
Kroz bogato poslovno iskustvo, osnivači ovog studija Svjetlana Vukić, Davor Čuljak, Elvis Mehmedović i Vlatka Šipoš došli su do zaključka da tradicionalne firme i startupovi orijentirani na digitalu imaju tri osnovna problema - pronalazak tzv. product-market fita u digitalnom okruženju te ostvarenje održivog i uspješnog digitalnog poslovanja, skaliranje postojećeg biznisa i njegovo postavljanje na put rasta te pronalazak tima ljudi koji ima iskustva u strategiji i dizajnu digitalnih proizvoda.
Krenuli težim putem
Stvarajući svoje novo poslovno okruženje, upravo su u pružanju rješenja ovim izazovima, Resonateovci prepoznali svoju priliku znajući da se ni velike digitalne agencije ovim dijelovima poslovnog procesa ne bave tako detaljno i fokusirano, već su orijentirane na operativni dizajn i development unaprijed definiranih proizvoda.
Zbog toga su odlučili krenuti težim putem te svijetu ponuditi nešto sasvim novo - biti mali studio, izvoziti u svijet primarno svoje znanje i stručnost te biti oni koji svojim klijentima prenose pravi način rada i funkcionalnosti weba ili aplikacije, a ne obratno.
Iako je to bio rizik, on se isplatio, a ova se hrvatska tvrtka u samo dvije godine poslovanja probila na tržište Švicarske, Ujedinjenog Kraljevstva, Sjedinjenih Država, Bliskog Istoka i Hrvatske, ali i na Island. Nakon uspješnih suradnja s pojedinim tvrtkama, dobar glas o njima proširio se cijelom državom, a za njihovo su se poslovanje zainteresirali i islandski mediji koji su se raspisali o fenomenu iz Hrvatske koji pruža drugačije poslovanje nego što je uobičajeno.
"Nije dovoljno samo nešto isprogramirati"
U razgovoru za portal Net.hr, osnivači tvrtke Resonate otkrivaju nam da su već 15 godina u svijetu digitalnih proizvoda, pa je pokretanje Resonatea 2019. za njih bio više logičan nastavak nego novi početak.
Osnivači tvrtke Resonate
"U tom periodu, iz prve ruke smo promatrali kako se tržište razvija i eksponencijalno raste, pogotovo razvoj softvera kao usluge (SaaS), weba i mobilnih aplikacija – svega onoga na čemu danas radimo s klijentima", kažu nam.
Sa sazrijevanjem tržišta digitalnih proizvoda dolazi do sve snažnije konkurencije zbog čega postaje teže imati digitalni proizvod koji je uspješan i održiv. Zbog toga su se, kažu, odlučili na ovakav pristup poslovanju.
"Nije više dovoljno samo nešto isprogramirati, pustiti online oglase i čekati prihode. Sada je potrebno strateški promišljati digitalni proizvod kroz prizmu tržišta (tzv. product-market fit), dugoročno održivog poslovnog modela te ponude vrijednosti za krajnjeg korisnika", pojašnjavaju.
U ovom procesu, dizajn je neodvojiv kao vizualna manifestacija tog promišljanja, a potražnja za takvim uslugama kontinuirano raste i to su prepoznali.
"Upravo smo zato osnovali Resonate kao konzultantski i dizajn studio - unutar tima imamo strateški orijentirana i dizajnerska znanja i iskustva, a u tom smjeru se želimo razvijati i dalje. Radimo s onim digitalnim proizvodima koji imaju svrhu, rješavaju stvaran problem ili potrebu koju ljudi imaju i to rade bolje i učinkovitije nego što to ljudi rade sada. Kratkotrajne „fora“ ili gimmick aplikacije koje će za mjesec dana biti zaboravljene nisu nam u fokusu jer, uglavnom, nemaju strateško promišljanje u pozadini", kažu nam.
Klijenti prepoznaju tu orijentiranost na strategiju i dugoročnu održivost i to ih diferencira od drugih. "To u praksi znači da slušamo potrebe korisnika, razumijemo što radi konkurencija, identificiramo potencijalne izvore rasta, osmišljavamo i dizajniramo nove proizvode ili unapređujemo postojeće, testiramo s korisnicima te radimo na marketinškoj i prodajnoj strategiji", govore, dodajući da ako se talentirani dizajneri, stratezi i manageri digitalnih proizvoda prepoznaju u njihovom pristupu, ovim ih putem pozivaju da nam se jave kako bi rezonirali međusobno i s klijentima.
Islanđani su im posebni
Svoju poslovnu meku pronašli su na Islandu, gdje se glas o njima brzo pročuo. "S Islanđanima smo brzo kliknuli jer imaju dosta specifičnu kulturu. Volimo se šaliti da su oni “južnjaci” Skandinavije jer su, suprotno od očekivanog, jako društveni i pričljivi. U poslu su pristupačni, otvoreni za eksperimente i iskreni u radu", govore nam o svojem iskustvu rada s Islanđanima.
"Zaista smo se naputovali po svijetu i upoznali različite poslovne kulture, ali Islanđani su nam baš nekako posebni – imaju fantastičan smisao za (crni) humor. Teško je točno odrediti tajnu našeg dobrog odnosa, no možda leži u činjenici da su i Hrvatska i Island male nacije koje su se morale pošteno naraditi kako bi istaknule svoju posebnost u svijetu pa se tu prepoznajemo", kažu osnivači studija Resonate.
Nakon financijskog kraha 2010. digitalna poslovanja su bila logičan put razvoja na Islandu jer je zajednica mala, sa svega 350.000 ljudi, a sama država je fizički odvojena od Europe i Sjeverne Amerike. Zbog toga je tamo danas tech zajednica jako dinamična i odlično umrežena, a usmene preporuke stvarno funkcioniraju, kažu nam naši sugovornici.
"Nakon što steknete njihovo povjerenje i dobro odradite posao, bez problema će vas preporučiti drugima. Kad god smo na Islandu, a trudimo se da to bude barem 3 puta godišnje, sudjelujemo i na meetupima dijeleći vlastito iskustvo i znanje", otkrivaju nam Resonateovci.
Resonate team
Potvrda njihovog rada
Na pitanje imaju li kojeg suradnika da radi za Resonate, a dolazi s Islanda, govore nam da ih kolege s Islanda rado posjećuju i ponekad rade iz njihovih ureda te da ih očekuju i ove godine u rujnu nakon godišnjih odmora. "Viđali bismo se mi i češće, ali smo maksimalno srezali putovanja zbog pandemije. Tehnologija nam je toliko olakšala komunikaciju da zaista nije važno jesi li u uredu, kod kuće ili kod klijenta. Tako funkcioniramo i unutar tima".
"Gledamo na to kao na potvrdu kvalitete našeg rada i kao sjajnu podlogu za buduće poslove i kod nas i u svijetu. Dobili smo mogućnost istaknuti što cijenimo kod naših islandskih klijenata, kao i što točno radimo, a zasad se to pokazalo jako korisnim", nadodaju.
"Najvažnije je, zapravo, kvalitetno i predano raditi s klijentima, a onda je samo pitanje vremena kad će netko to primijetiti", kažu nam na kraju razgovora osnivači ove uspješne hrvatske tvrtke.
"Resonate postoji samo dvije godine, ali ovi prvi signali nam kažu da idemo u dobrom smjeru. Želimo graditi snažne digital product timove sačinjene od product stratega, managera, analitičara do izvrsnih produkt dizajnera. U tome vidimo našu snagu i to želimo dalje razvijati", zaključuju.