Udruga potrošača prozvala HTV zbog 'dezinformacija'

27.10.2012.
8:58
VOYO logo

Tomašić je u priopćenju naveo kako HTV "nastavlja s plasiranjem neprovjerenih informacija glorificirajući razdjelnike topline kako bi se uštedjela toplinska energija", jer je nakon teme u 'Potrošačkom kodu' ista tema obrađena u emisiji 'Hrvatska uživo' emitiranoj u petak 26. listopada.

"Tvrdnja da se razdjelnicima može uštedjeti u prosjeku 35% je čista obmana javnosti, da ne kažemo laž. U praksi je najveća prosječna ušteda 15% i to u Rijeci", piše Tomašić pa nastavlja: "Tvrdnja u emisiji da se investicija vraća za 3 – 6 godine je čista dezinformacija. Naime, cijena razdjelnika je po radijatoru cca 500 kuna. Prosječan stan ima 4 radijatora, to je 2.000 kuna. Termostatski ventili, zavisi od vrste, koštaju oko 200 kuna kom, to je još 800 kuna. Pumpa koju treba mijenjati u podstanici (nije točno kako je kazano u emisiji da to radi isporučitelj toplinske energije, jer podstanica i sva postrojenje poslije mjernog instrumenta su vlasništvo stanara-suvlasnika) košta 50 – 60.000 kuna".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Investicija se isplati nakon 66 godina

"No, kako bi to sve imalo efekt uštede, potrebno je popraviti stolariju, tj. najbolje je kupiti plastičnu stolariju, a to je još 20 – 30.000 kuna. Zatim treba postaviti termofasadu koja u prosjeku po stanu košta cca 20.000 kuna. Kad sve to zbrojimo investicija je teška oko 80.000 kuna po potrošaču", navodi u priopćenju predsjednik ROZP-a, koji računa da se investicija s uštedom od nekih 1.200 kuna po godini (jer grijanje ne radi van sezone) isplati tek nakon 66 godina.

"Znači, za to vrijeme se vrati investicija. Zato s punom odgovornošću tvrdimo da investicija ne opravdana korisnost", navodi se još u priopćenju, u kojem Tomašić optužuje i HTV da je u emisiju kao sugovornika doveo čovjeka koji je "jedan od vlasnika tvrtke koja ugrađuje razdjelnike".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tomašić u priopćenju tvrdi i da su priče o korisnosti razdjelnika teoretske pretpostavke i psihološka manipulacija sa potrošačima, "koja po našem tumačenju spada u nepoštenu poslovnu praksu koju tretira Zakon o zaštiti potrošača".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo