Udruga potrošača prozvala HTV zbog 'dezinformacija'

27.10.2012.
8:58
VOYO logo

Tomašić je u priopćenju naveo kako HTV "nastavlja s plasiranjem neprovjerenih informacija glorificirajući razdjelnike topline kako bi se uštedjela toplinska energija", jer je nakon teme u 'Potrošačkom kodu' ista tema obrađena u emisiji 'Hrvatska uživo' emitiranoj u petak 26. listopada.

"Tvrdnja da se razdjelnicima može uštedjeti u prosjeku 35% je čista obmana javnosti, da ne kažemo laž. U praksi je najveća prosječna ušteda 15% i to u Rijeci", piše Tomašić pa nastavlja: "Tvrdnja u emisiji da se investicija vraća za 3 – 6 godine je čista dezinformacija. Naime, cijena razdjelnika je po radijatoru cca 500 kuna. Prosječan stan ima 4 radijatora, to je 2.000 kuna. Termostatski ventili, zavisi od vrste, koštaju oko 200 kuna kom, to je još 800 kuna. Pumpa koju treba mijenjati u podstanici (nije točno kako je kazano u emisiji da to radi isporučitelj toplinske energije, jer podstanica i sva postrojenje poslije mjernog instrumenta su vlasništvo stanara-suvlasnika) košta 50 – 60.000 kuna".

Investicija se isplati nakon 66 godina

"No, kako bi to sve imalo efekt uštede, potrebno je popraviti stolariju, tj. najbolje je kupiti plastičnu stolariju, a to je još 20 – 30.000 kuna. Zatim treba postaviti termofasadu koja u prosjeku po stanu košta cca 20.000 kuna. Kad sve to zbrojimo investicija je teška oko 80.000 kuna po potrošaču", navodi u priopćenju predsjednik ROZP-a, koji računa da se investicija s uštedom od nekih 1.200 kuna po godini (jer grijanje ne radi van sezone) isplati tek nakon 66 godina.

"Znači, za to vrijeme se vrati investicija. Zato s punom odgovornošću tvrdimo da investicija ne opravdana korisnost", navodi se još u priopćenju, u kojem Tomašić optužuje i HTV da je u emisiju kao sugovornika doveo čovjeka koji je "jedan od vlasnika tvrtke koja ugrađuje razdjelnike".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tomašić u priopćenju tvrdi i da su priče o korisnosti razdjelnika teoretske pretpostavke i psihološka manipulacija sa potrošačima, "koja po našem tumačenju spada u nepoštenu poslovnu praksu koju tretira Zakon o zaštiti potrošača".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
DOZVOLJENO JE /

DIP objavio pravila oglašavanja i financiranja izborne promidžbe uoči lokalnih izbora