U Rijeci je počela sezona kruzera. Prvi ploveći hotel u riječku luku je uplovio s 1200 gostiju.
Rijeka im je jedna od destinacija na putovanju po Mediteranu. Iako je korona drastično usporila poslovne planove i smanjila broj putnika s kruzera, ova bi sezona mogla biti pravi hit.
250 metara duga grdosija iz Dubrovnika stiže u riječku luku. Luksuzni brod uplovio je sa 630 članova posade i 1200 putnika i to su prvi ovogodišnji turisti koji su u Rijeku stigli kruzerom.
„Prvi dojam je prekrasan. Pogled s našeg balkona jutros je bio na planine, more, hotele usred toga, pa je takvo buđenje bilo jako lijepo“, poručila je Karen Lynne Belfield iz Velike Britanije.
Za dobrodošlicu se dijele darovi.
„Dočekujemo goste, imamo ovdje u ponudi smokvenjake i lavanda u ovim lijepim vrećicama“, kazala je Sara Todorović, informatorica Turističke zajednice Kvarnera.
Četvrtina turista s kruzera odabrala je izlet autobusom.
„Kastav, Mošćenice, Opatija, otok Krk i grad Zagreb“, kaže Marija Peraić, turistička vodičkinja.
Većina ipak ostaje u centru i jako dobro znaju što prvo vrijedi pogledati, Trsatsku gradinu i trbuh grada koji je od luke udaljen dvije minute šetnjom.
„Mislim da ćemo prvo na tržnicu, potom se popeti iznad grada do kaštela, a nakon toga ćemo malo kupovati i istraživati“, rekla je Cara Grace Fitzgerald iz Velike Britanije.
Kruzer s 900 kabina ima bazen, spa centar, kasino, devet restorana i deset barova. Još uvijek nije potpuno popunjen zbog korona mjera. Među posadom su i petorica Riječana koje su u rodnom gradu dočekale obitelji.
„Vrlo je ugodno, hrana je jako dobra, osoblje izvrsno“, poručuje Iris Morrow iz Velike Britanije.
„Cijena je bila 3000 funti, za dvoje, za dva tjedna“, rekla je Heidi Nazaruk iz Velike Britanije.
Ovo je prvi od 17 kruzera koji ove godine dolaze u Rijeku. Tržište se oporavlja, pa postoji buking za iduće tri godine.
„Ove godine ćemo imati nekih 60 tisuća putnika ja računam, o onoj 2020. trebali smo ih imati preko 120 tisuća koji bi došli u Rijeku, dakle ispočetka na neki način počinjemo“, kazao je Rajko Rujman, voditelj Odjela komercijalnih poslova Lučke uprave Rijeka.
„U prvih četiri mjeseca već bilježimo 14 posto više noćenja nego što smo imali rekordne 2019“, objasnio je Petar Škarpa, direktor Turističke zajednice Rijeka.
Očekuje se da će se pozitivan trend nastaviti jer se sezona tek zahuktava. Rijeka je sve traženija na turističkim mapama, a aduta ima napretek.