U Istri je na rivi je u Vrsari otvorena izložba poznatog zagrebačkog fotografa Damira Hoyke pod nazivom "Skriveni fotograd".
Izložba će krasiti rivu mjesec danas, ali i nagradnim fotonatječajem pozvati građane, turiste i sve umjetnike da se uključe u projekt snimanja kreativnih fotografija.
Izložba i nagradni natječaj realizirani su uz pomoć Turističke zajednice Vrsara i Turističke zajednice Istarske županije.
Riječ je o jedinstvenom turističkom konceptu kojim se nastoji obogatiti ponuda Vrsara i Istre tako da se posjetitelje izložbe potakne na fotografsko istraživanje. Naime, posjetitelji su pozvani da, inspirirani Hoykinim radovima, snime svoje kreativne fotografije prepoznatljivih lokacija Vrsara i pošalju ih na fotonatječaj. Damir Hoyka će među prijavljenima odabrati one koje su ga se najviše dojmile, a autore očekuju vrijedne nagrade TZ Vrsara.
"Često razmišljam kako stvari učiniti ponovno zanimljivim i neobičnim. Jedan od načina je da okolinu promatram drugim, fotokreativnim očima. Nedavno mi je sinula ideja da bi ta moja igra mogla biti zabavna i publici, pa sam osmislio projekt 'Skriveni fotograd' kako bih fotografijom spojio ljepote Hrvatske, umjetnost, kreativnost i turizam. Iznimno mi je drago što su ga TZ Vrsara i TZ Istarske županije prepoznale kao atrakciju za svoje goste i stanovnike", rekao je Damir Hoyka uvjeren da će se mnogi fotoentuzijasti uključiti u potragu za "fotografskim blagom".
"Iz iskustva znam da atraktivno umjetničko djelo može imati veliku pokretačku snagu koja mu daje i edukacijsku komponentu. Primjerice, kada čuješ neku dobru pjesmu poželiš naučiti svirati. Vjerujem da zbog takvih poticaja danas postoje mnogi dobri glazbenici. Volio bih da posjetitelji osjete slično dok gledaju moju izložbu i da se upuste u razvijanje vlastitih ideja", dodao je.
Klara Trošt Lesić, direktorica Turističke zajednice Vrsara smatra da je ovaj projekt primjer inovativnog turističkog proizvoda kojemu je u središtu doživljaj posjetitelja.
"Ideja fotografiranja skrivenih detalja u mjestu jednostavna je i zbog toga toliko efektna. Naime, s jedne strane naglašavaju se detalji koje u svakodnevici ne primjećujemo, a s druge strane posjetiteljima se omogućuje da prilikom potrage tih detalja bolje upoznaju naše mjesto. Posebnost projekta je u stvaranju doživljaja za pamćenje (memorable experience) pri čemu se gostima istovremeno pruža zabava, edukacija te doživljaj lijepoga. Također, omogućava im se svojevrsni eskapizam, jer destinaciju promatraju doslovce drugim očima, kroz fotoobjektiv vrsnog fotografa kakav je Hoyka", kazala je Trošt Lesić.
"Smatramo da bi ovaj projekt trebale podržati i druge destinacije jer je to primjer održivog projekta u kojem se cijeni rad umjetnika, utječe na doživljaj gosta te valorizira posebnost destinacije. Ponosni smo što smo prvi dali doprinos u realizaciji ove kreativne ideje", dodala je.
Izložba ostaje otvorena do 30.7., a mapa lokacija na kojima su snimljene Hoykine umjetničke fotografije, kao i više informacija o nagradnom fotonatječaju mogu se pronaći na www.infovrsar.com
POGLEDAJTE VIDEO: 'Turisti su sve informiraniji, teško je zafrknuti nekoga. Težimo luksuznom turizmu, a kvaliteta ne prati cijenu'