zajedno kroz krizu / U Hrvatskoj počinje kampanja cijepljenja, hoće li građani misliti na druge i cijepiti se? Pitali smo skeptike

U Hrvatskoj je počela i kampanja Zajedno kroz krizu, a imamo i slogan - Misli na druge, cijepi se

23.12.2020.
22:40
VOYO logo

Virus je stigao do Antarktike, a cjepivo za tri dana stiže u Hrvatsku. Doduše samo 9750 doza, i to u nedjelju je tek simbolički početak cijepljenja, na isti dan u svim zemljama Europske Unije.

Danas je po istom principu u cijeloj Uniji, pa i u Hrvatskoj počela kampanja Zajedno kroz krizu. Imamo i slogan - Misli na druge, cijepi se. TV spotovi, plakati, sve bi to trebalo uvjeriti ovih 60 posto građana koji prema anketama nisu baš oduševljeni idejom cijepljenja, da to ipak naprave. Premijer danas kaže: Maknite nebuloze iz etera, pa će se ljudi cijepiti.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hoće li Hrvati misliti na druge i cijepiti se - pitali smo skeptike.

Image
cilj je jasan /

Plan cijepljenja. Brojke zaraženih padaju, no premijer upozorava nema opuštanja: Virus i dalje ubija!

Image
cilj je jasan /

Plan cijepljenja. Brojke zaraženih padaju, no premijer upozorava nema opuštanja: Virus i dalje ubija!

''Ne. Nažalost, ne može me ništa razuvjeriti'', rekao je stanovnik Zagreba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim bedževima, premijer se nada da će i porukama u medijima uvjeriti skeptike.

''Očekujem od svih medijskih kuća da se uključe i to čvrsto. Podcrtavam odgovornost medija da otklanjamo nebuloze koje postoje u eteru. Što više u eteru bude suvislih ljudi koji govore ono što je istina, to će biti više ljudi koji će se cijepiti. Manje košta dobar PR nego smrt od Covida'', kazao je premijer Andrej Plenković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijepljenje kreće u nedjelju, a trajat će tri dana

Kampanja je počela skromno, zasad znamo samo slogan i da će trajati cijelu 2021. godinu.

''Mi planiramo izradu tiskanih materijala za kampanju, izradu TV spotova, zakup medijskoga prostora, rad na društvenim mrežama i sve što treba za provođenje dobre medijske kampanje'', rekao je ravnatelj HZJZ-a Krunoslav Capak.

Cijepljenje kreće u nedjelju, trajat će tri dana i prvi koji će ga primiti su korisnici i radnici domova za starije te zdravstveno osoblje. Svaki tjedan stizat će nova pošiljka, a nakon što se oni cijepe, kreću i ostali.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prvo najstariji pa svi ostali podijeljeni po dobi, a onda i osobe mlađe od 65 godina koji su umjereni ili visoki rizik, ukupno oko milijun i pol stanovnika 

''Otprilike do proljeća očekujemo da će biti procijepljeni stariji od 65 godina, ali ako dobijemo dovoljno doza cjepiva moguće da dobiju i prije'', kazao je ministar Beroš.

Ali osim okvirnog rasporeda cijepljenja ništa drugo ne znamo, poput logističkog plana distribucije koji Njemačka već provodi. Odradili su i generalnu probu, napravili 400 punktova za cijepljenje te građane rasporedili u četiri kategorije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Do ljeta računamo da cijepimo sve koji se žele cijepiti i to će biti oko 65 posto stanovništva'', rekao je infektolog bolnice Charite Andrej Trampuž.

U Njemačkoj kampanja kreće u nedjelju, antivakserima je jedan liječnik poručio da onda ne zauzimaju ni krevete ni respiratore ako se razbole. Ipak, slovenski infektolog iz Berlina poručuje - skeptika nema puno.

Francuska se dosjetila zelenih putovnica

''U Njemačkoj ima samo 10 posto ljudi koji se ne žele cijepiti. Možda je to odraz komunikacije koja je od početka epidemije bila vrlo efikasna sa stanovništvom da vide kako je opasan virus'', kazao je Trampuž.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Francuska se zato prva u Europi dosjetila takozvanih zelenih putovnica. Čeka se zakon kojim bi se isključivo cijepljenim osobama omogućio pristup restoranima, kulturnim ustanovama i drugim javnim mjestima. Svakakve ideje kako bi se velikim brojem cijepljenih stekao imunitet krda. Vlada želi imati procijepljenost 70 posto.

''To je naš cilj. Ako je moguće do ljeta, bilo bi optimalno'', rekao je ministar Beroš.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Želje za optimalnim ishodima i realnost već su se previše puta tokom ove epidemije pokazale kao dvije potpuno različite stvari. 

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo