U DRUGOM VALU EPIDEMIJE JEDNO JE SIGURNO: /

Neće biti nestašice najtraženije robe, mnoge domaće tvrtke prebacile se na njihovu proizvodnju

Image
Foto: Marin Tironi / PIXSELL

Proljetos nepripremljeno tržište brzo je reagiralo na izazove epidemije pa su mnogi domaći poduzetnici preusmjerili proizvodnju na proizvodnju zaštitnih maski,

5.11.2020.
13:15
Marin Tironi / PIXSELL
VOYO logo

Na početku pandemije, odnosno epidemije koronavirusa u Hrvatskoj, došlo je do nestašice medicinske opreme i zaštitnih sredstava poput maski, rukavica i dezinficijensa, koje se nisu mogle nadoknaditi niti uvozom. No, tada nepripremljeno tržište brzo je reagiralo i mnogi domaći poduzetnici preusmjerili su proizvodnju upravo tih sredstava pa ih i građani i zdravstvene ustanove sada, u jeku drugog vala zaraze, imaju dovoljno na raspolaganju.

Jedna od tvrtki koja je proljetos smjesta preusmjerila proizvodnju na zaštitna sredstva bio je zagrebački Splendor tekstil.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
DEZINFICIJENSE I MASKE POČELI SMO SAMI PROIZVODITI: /

Dođe li do drugog vala pandemije, mogli bi imati novi i još veći problem

Image
DEZINFICIJENSE I MASKE POČELI SMO SAMI PROIZVODITI: /

Dođe li do drugog vala pandemije, mogli bi imati novi i još veći problem

Mogu proizvesti 4 milijuna kirurških maski mjesečno

"Odlučili smo se na otvaranje novog pogona i organiziranje proizvodnje pravih kirurških maski", kazala je za Novi listSuzana Perčić, voditeljica razvoja Splendor tekstila, obiteljske tvrke s 50 zaposlenih u pogonima u Sesvetama i Klanjcu.

Perčić kaže kako su u najtežim uvjetima "lockdowna" nabavili strojeve i materijale te odradili sve potrebne pripreme za proizvodnju kirurških maski. Sada imaju kapacitet proizvodnje četiri milijuna kirurških maski mjesečno, što čak premašuje potražnju u Hrvatskoj. Posao im, kaže Peričić, ide bolje otkako traje pandemija, ali ne onako kako su očekivali jer su rashodi veliki.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Splendor tekstil je ovih dana počeo proizvodnju četveroslojnih kirurških maski koje pružaju gotovo stopostotnu zaštitu i od virusa i od bakterija.

"Njihova učinkovitost bakterijske filtracije je najviša moguća, veća od 99 posto. Međutim, ta nova maska ima veliku prednost jer joj dodatni filtarski sloj, nanofiber na bazi polimera, daje dodatnu vrijednost, a to je i visoka efikasnost filtracije virusa, također veća od 99 posto", kazala je za Novi list Peričić iz Splendor tekstila o maski koja će se prodavati po cijeni od oko 10 kuna po komadu.

Dovoljne količine dezinficijensa za ovdašnje potrebe

Zbog pandemije svoju proizvodnju brzo i uspješno je preusmjerila i Meteor grupa – Labud, koja je i prije proizvodila sredstva za dezinfekciju, ali u znatni manjem opsegu. sa znatno manjim tvorničkim kapacitetima.

"U najkraćem mogućem roku, u drugom kvartalu, praktički sve kapacitete u pogonima Labuda u Zagrebu te Meteora u Đakovu angažirali smo za proizvodnju upravo tih strateških proizvoda", kazala je za Novi list Laura Justinić Skoko, izvršna direktorica Meteor Grupe – Labud.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ona ističe da Hrvatska može vlastitom proizvodnjom osigurati dovoljne količine dezinficijensa za ovdašnje potrebe.

Potrebama pandemije prilagodio se i čakovečki Vuplast počevši proizvoditi plastične vreće za odlaganje i pranje rublja kontaminiranog koronavirusom pa djelatnici bolnica i domova za starije više ne moraju izravno dodirivati kontaminirano rublje, već ga spakiranog u vreću stavljaju u perilicu. Njihove razgradive plastične vreće koristi već 70 bolnica diljem Europi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Potražnja je sve veća, jer je krenuo drugi val korone i sve više ljudi je hospitalizirano. Mi tome prilagođavamo proizvodne kapacitete, planiramo proširenje pogona i rekonstrukciju skladišne hale, a prijavit ćemo se i za sredstva iz EU fondova", kaže Ivan Marciuš, voditelj poslovne logistike u Vuplastu, tvrtki koja je prošloga tjedna dobila europsku nagradu EEN-a za "najbolju poduzetničku priču" godine.

'Trebalo nam je 14 dana da prilagodimo tehnologiju'

Biroplast iz Buzeta proljetos je, uz primarnu proizvodnju plastičnih vrećica i plastične ambalaže, pokrenuo i proizvodnju jednokratnih plastičnih ogrtača koje frizeri koriste za zaštitu svojih mušterija.

"Kad je počeo lockdown, trebalo nam je 14 dana da prilagodimo tehnologiju i krenemo u proizvodnju zaštitnih mantila za frizerske salone", kazao je za Novi list Bojan Butara, vlasnik Biroplasta, obiteljskog obrta koji zapošljava četvero radnika.

On kaže da mu je cilj bio pridonijeti zaštiti od pošasti korone, pa je cijenu ogrtača maksimalno snizio, na 50 lipa po komadu nastojeći biti konkurentan slilnim proizvodima koji stižu iz Kine. Dodaje da ima kapacitete da zadovolji potrebe cijele Hrvatske, ali ističe i da je potražnja za ogrtačima ipak manja od njegovih očekivanja jer zdravstvene vlasti nisu propisale da je nošenje plastičnih ogrtača kod frizera obavezno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo