Za neizvjesnu turističku sezonu - optimistične najave. Hrvatska
se našla na visokom 11. mjestu 100 najpoželjnijih destinacija za
putovanja u 2021. prema jednom od najčitanijih američkih
dnevnih listova "USA Today".
Prošle godine ostvareno je 37 posto dolazaka i 50 posto noćenja
iz rekordne 2019. Iako većina europskih zemalja ima stroge
epidemiološke mjere, turistički sektor vjeruje da će cjepivo
protiv korone napraviti prekretnicu i da će ova sezona biti bolja
od lanjske.
Ovaj hotel u Crikvenici jedva čeka novu sezonu. Ova je godina za hotelijere i ugostitelje ponovno neizvjesna, ali prema postojećim projekcijama ili nadanjima ipak bi trebala biti bolja od lanjske.
''Interes u stvari postoji veliki jer se svi nadaju da će procijepljenošću doći do sigurnijih uvjeta za putovanje. Crikvenica je inače na dobroj poziciji, autodestinacija. Što se tiče predsezone, ona je još uvijek neizvjesna jer će ustvari brzo i stići, tako da će ovisiti o epidemiološkoj situaciji te očekujemo last minute rezervacije'', rekla je direktorica hotela, Alin Harambašić.
Slično misle i u Zadru. Kako od prošle sezone vrijedi pravilo da se rezervacija može povući u posljednji trenutak ako se epidemiološka situacija pogorša, rezervacija već sad ima jer onaj tko rezervira ne riskira gubitak novca.
''One lagano već dolaze, no pitanje rezervacija ne ovisi samo o raspoloživosti bookinga već i o kompletnom prometu. U Zadru je prilično poznato da glavnina turizma ovisi o avio prijevozu'', kazao je Danijel Radeta, vlasnik turističke agencije.
U pripremi su kampanje
Šire područje Zadarske županije ipak je autodestinacija, pa je Zadarska županija u prošloj sezoni, nakon Istre i Kvarnera, ostvarila najviše noćenja.
''Mi smo u nekim našim predikcijama za ovu godinu predvidjeli 75 posto onog prometa iz 2019. godine kada se pokazalo da smo upravo dobitna kombinacija za ova naša bliska tržišta koja nam inače jesu naša glavna tržišta Njemačka, Austrija, Slovenija, Češka, Poljska'', rekla je Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije.
Jedna marketinška kampanja je u tijeku, druge su u pripremi.
''Imat ćemo i naglasak na informativnim kampanjama, da
informiramo turiste o svemu što ih u Hrvatskoj očekuje u smislu
zdravstvene sigurnosti. U ovom trenutku, kada putovanja praktički
nema, mi smo aktivni na društvenim mrežama, na digitalnim
kanalima komunikacije i kroz određene marketinške aktivnosti ipak
zadržavamo vidljivost Hrvatske kao turističke destinacije'',
rekao je direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristijan
Staničić.
A ne spava ni konkurencija. Grčka i Turska prošle su sezone
lošije prošle od Hrvatske pa su već krenule sa žestokim
kampanjama.