KONKURENCIJA JE JEFTINIJA /

Turistička sezona mogla bi biti i gora nego mislimo, ali cijene ne padaju: Što nudimo gostima?

Grčka nam je glavna konkurencija, ali Hrvatska ima prednost blizine pa većina gostiju ipak može automobilom kod nas

30.6.2020.
7:00
VOYO logo

Teško da će ikakve mjere pomoći hotelijerima, privatnim iznajmljivačima, vlasnicima tisuća kafića i restorana uz obalu. Prema zadnjim prognozama neće se ostvariti ni vlažni san ministra Garija Capellija od 30 posto lanjskih turista.

Image
turizam /

U Hrvatskoj se odmara 306 tisuća turista, od toga 255 tisuća stranih: 'Pretežno su to slovenski državljani'

Image
turizam /

U Hrvatskoj se odmara 306 tisuća turista, od toga 255 tisuća stranih: 'Pretežno su to slovenski državljani'

Reakcija ponude na tako slabu potražnju je dosta neobična. Neki su hotelijeri i izjamljivači cijene snizili i do 50 posto, ali neki ih još drže kao da se ništa ne događa. Istodobno, na cijelom Mediteranu traje bitka za svakog gosta. Turska ima najagresivniju promociju kao kao sigurna "korona free" destinacija, a naš ministar se hvali da veliki mogu imati strategiju i kampanju, ali mi jedini imamo goste.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatska puna života već je pustila reklamu "za odmor koji zaslužujete". Možda ga niste vidjeli, jer nije namijenjen domaćim već stranim turistima. Otkako su otvorene granice HTZ ima dvijekampanje, za zemlje iz kojih turisti dolaze automobilom i one koji dolaze zrakoplovom.

"Mi cijelo vrijeme komuniciramo da je Hrvatska jako dobro pripremljena i svi naši smještajni kapaciteti imaju pripremljene protokole i procedure kako postupati su smislu prihvata gostiju", kaže KristjanStaničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U turističkoj zajednici kažu da je Hrvatska danas jedna od rijetkih zemalja koja ima kakav takav turistički promet. Trenutno se kod nas odmara oko 280.000 turista. Većinom su to Nijemci, Slovenci i domaći.

"Hrvatska ima najbolju strategiju, a dokaz tome je da ima turiste. Drugi imaju strategiju i nemaju turiste ili vrlo malo. Te destinacije i dan danas nemaju brojke koje mi imamo. Znamo da su to aviodestinacije, a mi smo autodestinacija i dobivamo te brojke o kojima govorimo", mišljenja je ministar turizna Gari Cappelli.

Turistima nudimo od sunce, more, aktivni odmor kao i onaj nautički, ali po kojim cijenama? Usporedili smo cijenu ljetovanja u "špici" sezone na otoku Braču s grčkom Kretom. Za dvotjedni odmor s tri zvjezdice upisali smo sve ono što bi tražila četveročlana obitelj iz Njemačke. Apartmani na Braču koštaju između 10.000 i 15.000 kuna, dok su na Kreti jeftiniji, 7000 do 9000. Hoteli na Braču koštaju 20.000 kuna ili više, dok su na Kreti između 10.000 i 15.000 kuna.

Grčka nam je glavna konkurencija, ali Hrvatska ima prednost blizine pa većina gostiju ipak može automobilom kod nas. Turisti su danas promišljeni pa će čekati rezervacije u zadnji čas i pad cijena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Udruzi putničkih agencija zadovoljni su kako se Hrvatska reklamira. Kažu teško im je raditi prognoze jer turisti istovremeno otkazuju i rezerviraju svoj odmor. Iako još brojni drže pune cijene, uskoro bi mogla krenuti borba za turiste sniženjima. Oni koji su u lipnju snizili cijene imali su goste.

A poslovni princip Hrvatske je da i dalje od sezone očekuje oko 30 posto onoga što je bilo lani, pod uvjetom da ostanemo koliko toliko sigurna zemlja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo