Stravična prometna nesreća u kojoj je poginulo troje, a ozlijeđeno 12 ljudi dogodila se u blizini tunela Sveti Marko u subotu rano ujutro terenac mađarskih tablica probio je središnju ogradu na autocesti i zabio se u auto riječkih tablica. Bračni par iz automobila je poginuo, a njihov sin lakše je ozlijeđen. Poginuo je i stranac iz terenca čiji identitet još nije otkriven. To jesamo jedna u nizu prometnih nesreća koje su se dogodile u blizini ili u tunelu Sveti Marko.
U lipnju 2009. skupocjeni automobil zabio se u potporni stup na ulazu u tunel i zapalio se. U njemu je izgorjelo troje ljudi. Nije bilo tragova kočenja, a svjedoci su rekli da je izgledalo kao da juri 200 kilometara na sat.
Zatim je 2017. prije tunela Sveti Marko vozač kamiona udario je u automobil ispred sebe koji je sletio izvan kolnika i prevrnuo se. Vozač automobila je poginuo, a suvozač je ozlijeđen.
Tunel Sveti Marko izgrađen je ispod groblja starog preko 100 godina. Mještani vjeruju da je gradnja tunela uznemirila duše koje su odgovorne za nesreće. U blizini groblja, nalazi se i crkva Svetog Marka
Prometni stručnjak Željko Marušić za Net.hr odmah je istaknuo da ne postoji ukleto.
"Praznovjerje u prometu, kao i u drugim sferama, nema realno utemeljenje. Dakle, nije riječ o ukletom tunelu, nego o sklopu negativnih utjecaja, koji su vezani za vidljivost i prianjanje na kolnik, koje je pak uvjetovano kondenzacijom i smrzavanjem vlage zimi te dodatnim štetnim utjecajem povećane koncentracije ispušnih plinova u tunelu, te na ulascima i izlascima iz njih. Svaki ulazak u tunel izaziva stres za vozača, koji mnogi ne osjećaju, ali podsvjesno pogoršava reakcije i potiče na nepravilno ponašanje", rekao je Marušić i objasnio kako to posebno osjete strojovođe brzih vlakova jer u velikom stroju prilaze "točkici u horizontu" koja je zapravo ulaz u tunel. Međutim, oni prolaze posebne psihološke pripreme za takve situacije.
"Naglo se mijenjaju uvjeti vožnje, prije svega vidljivost i prianjanje. Povećana se vlažnost u kombinaciji s nakupinama ugljikovih spojeva na asfaltu (koje smanjuju trenje), uslijed povećane koncentracije ispušnih plinova otežava prianjanje gume na asfalt, produžava zaustavni put i rizik zanošenja vozila, gubitka kontrole. Kad se sve to spoji u negativnoj kombinaciji nastaje opasna situacija", rekao je stručnjak.
Po njemu je najvažnije brzinu prilagoditi uvjetima vožnje, poštivati ograničenje brzine i minimalni razmak od vozila ispred (33,3 m pri 60 km/h, 44,4 m pri 80 km/h, 55,6 m pri 100 km/h), a na skliskoj cesti voziti dodatno smanjenom brzinom i povećanim razmakom.
"Treba izbjegavati pretjecanje te, posebice, koristiti mobitel u vožnji, jer distrakcija koja nastaje zbog njegova korištenja vrlo je opasna pri ulasku i vožnji tunelom. Tada treba izbjegavati i ostale okolnosti koje smanjuju usredotočenost na vožnju - namještanje klima ili videouređaja, razgovor sa suputnicima, konzumiranje napitaka i hrane…" naglasio je Marušić te dodao da i iako praznovjerje nema nikakvo realno utemeljenje, ono kod praznovjernih osoba može imati negativan utjecaj kad nailaze na 'ukleti tunel' te im savjetuj da ignoriraju takve pomisli, a voze sporije i opreznije.
POGLEDAJTE VIDEO: U većini slučajeva krijumčarima do sad dosuđivali uvjetne kazne. Bivši sudac komentira: 'U slučaju tragedije na A1 kazna će biti teška'