potonuo bourbon rhode /

Transkript hrvatskog kapetana: 'Motori više ne rade, brod tone. Valovi su visoki 10 metara'

Image
Foto: www.bourbonoffshore.com

Dinin kolega koji je transkript dostavio redakciji Morski.hr s Dinom je radio u Nigeriji na offshore brodovima

4.10.2019.
10:38
www.bourbonoffshore.com
VOYO logo

O havariji s brodom Bourbon Rhode koji je potonuo u Pacifiku pod vodstvom šibenskog kapetana Dine Miškića iz dana u dan stižu nove informacije. Dinov kolega dostavio je transkript redakciji Morski.hr

Rekao im je kako se ne slaže sa skrivanjem istine pa je odlučio pustiti u javnost ono što je i do njega došlo povjerljivim kanalima. On je kapetan već nekoliko godina te trenutno radi kao inspektor na brodovima. S Miškićem je radio u Nigeriji na offshore brodovima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Transkript je zasigurno potekao s firme koja je bila u dopisu s Marlink-om (SSAS). Netko iz Bourbon-a je to proslijedio na aplikaciju WhatsApp", ispričao je za Morski.hr. 

Operativni menadžer Bourbon-a kontaktirao Marlink da bude direktan posrednik kako bi poruke stizale što prije. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

17 minuta kasnije, u 08:45, stiže pisana poruka da brod tone, jer ulazi voda u strojarnicu.

13 minuta kasnije, u 08:58, ponovno je pisana poruka, gdje je dodana i pozicija broda. Vsat i FBB (Fleet BroadBand) im je nedostupan već s početka komunikacije, znači nisu imali internet, već je samo Inmarsat C (Marlink SSAS) sistem radio.

"Nitko nije ozlijeđen, ali motori ne rade i sve je pogašeno"

To je normalno na brodovima u velikom nevremenu, jer antena koja prati satelit ne može stići valjanje i posrtanje broda u tim uvjetima. Čak i ako je sve bilo u funkciji, fizički nije mogla pratiti brzinu valjanja broda.

Tek poslije 3. poslane poruke da brod tone, kompanija odgovara u 09:42, poslije sat i 14 minuta od prvog poziva u pomoć.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Dino poruka primljena. Pomorski koordinacijski centar spašavanja je uključen, potvrdi nivo vode u strojarnici (totalna ili djelomična poplava). Potvrdi radi li pomoćni generator i uspijevaju li kaljužne pumpe izbaciti vodu iz strojarnice. Potvrdi možeš li držati prodor vode pod kontrolom, kao i stabilitet broda da ostane plutati. Svi smo mobilizirani u svrhu Vašeg spašavanja.“

LRIT (Long Range Indetification and Tracking) sistem potvrđuje poziciju broda u 09:48 (ovo je automatska poruka sistema).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U 09:57 ponovno poruka da tonu s pozicijom, uz dodatak da nitko nije ozlijeđen, ali da im motori više ne rade i da je sve pogašeno (komunikacija se obavlja uz pomoć baterija koje opskrbljuju sistem).

„Sva se posada skupila i spremna je za napuštanje broda, ali ne mogu baciti splavove zbog velikih valova od 10m ili više.“

"Ne možemo više ispumpavati vodu"

U 10:52, skoro sat poslije, govori da ne mogu više ispumpavati vodu, dok ih iz kompanije pitaju da potvrdi radi li pomoćni generator koji inače brod opskrbljuje strujom u slučaju nužde.

U 11:11 kompanija čiji je SSI EXCELLENT javlja Bourbon Rhodeu da su ga preusmjerili prema distress lokaciji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U 11:35 traže od Dina da im potvrdi koji dijelovi broda su poplavljeni. Odgovor od Dina stiže 11 minuta kasnije, da su poplavljeni zadnji dio strojarnice, točnije kormilarnica (Z-drive compartment).

U 11:54 Dino potvrđuje da li je kormilarnica izolirana vodonepropusnom pregradom (kojih uzgred mora biti na svakom brodu po SOLAS-u). Ponovno ga pitaju da im otkrije odakle točno more prodire u brod i je li strojarnica također izolirana vodonepropusnom pregradom (vratima koja se zatvaraju lokalno a i s komandnog mosta).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Točno 12:00 sati - Dino ih pita kad točno stiže brod koji im je krenuo u pomoć, a već poslije 5 minuta da nivo vode u brodu raste.

VEZANE VIJESTI

U 12:28 stiže nova poruka da su kormilarnica i strojarnica izolirani vodonepropusnim pregradama, ali da voda i dalje raste (što je bila i posljednja porukas broda).

U 12:41 ga pitaju da im potvrdi radi li bilo koji od generatora, ali poruka nije stigla do broda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ponovno u 13:32 traže od njega da održava komunikaciju i da ih izvještava svakih 15 minuta, ali ni ta poruka nije primljena, tj. dostavljena na brod.

U 13:44 Bourbon traži od Marlink-a (Operatera) da kontaktira brod, ali bez uspjeha. U 16:10 Marlink potvrđuje da im je terminal nedostupan…. Tek nakon toga u 17.27 odlučuju kontaktirati obitelji posade broda…, piše Morski.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo