Posljedice potresa /

Tramvaji još dugo neće voziti Jelačić trgom: 'Dok stručnjaci ne kažu da je sigurno, nećemo krenuti'

S obzirom da je kulisa centra Zagreba još uvijek daleko od normalnoga, ulicama vladaju ljudi, biciklisti i dizalice

24.5.2020.
11:50
VOYO logo

Puna dva mjeseca, zbog potresa, tramvaj ne vozi preko glavnog zagrebačkog trga, a kako RTL doznaje tako bi moglo ostati još dugo.

Teško to pada trgovcima i ugostiteljima do kojih mušterije teže stižu. Što sve treba napraviti prije nego tramvaj stigne u centar Zagreba?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gradski zastupnik Renato Petek bio je sarkastičan, ali skrenuo je pozornost na pitanje što se zapravo s tramvajima događa?

Prodavači kažu: "Bez tramvaja nam je pao promet i do 70 posto".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S obzirom da je kulisa centra Zagreba još uvijek daleko od normalnoga, ulicama vladaju ljudi, biciklisti i dizalice.

"Odgovara mi zato što imam aterosklerozu pa mi je doktor rekao da hodam ako mislim sačuvati noge, inače mi fali", rekao je Zdravko Došlić iz Zagreba.

A još će neko vrijeme tako i ostati.

"Od 15 tramvajskih linija, 12 ih vozi. Osim tramvaja uveli smo i autobuse na 138 linija, ostala je samo ta stara gradska jezgra Ilica Praška, Jurišićeva, Frankopanska i sve dok naši građani ne budu htjeli taj prijevoz tamo i dok stručnjaci ne kažu da je sigurno, mi nećemo krenuti", izjavila je , predsjednica uprave ZET-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kupola koja umjesto na vrhu zgrade u Jurišićevoj danas stoji pred zgradom i jasno pokazuje da će pješačka zona ostati još dugo, međutim iz gradskog ureda tvrde da su više od pola već uspjeli sanirati.

"U tim objektima koji su oštećeni najveću prijetnju predstvaljaju dimnjaci, zabatni zidovi i crijepovi tako da sve radimo da se to skine pogotovo na trasama tramvaja gdje je velika fluktuacija ljudi", izjavio je , pomoćnik pročelnik sektora za sanaciju Zagreba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A pravi problem za tramvaj su spojevi. Dio su ih odlomljeni komadi zgrade u potresu potrgali, a oni koji se još drže direktno su povezani s fasadama zgrada. Inženjerima za detaljan pregled treba još minimalno deset dana.

"Kada vam padne jedan komad na komad žice, to se opterećenje prebaci na sljedeći spoj i zato treba pregledati i sljedeći. Dominantno se nalazi u ovome dijelu Jurišićeve i tu od Trga", rekao je Ivan Duvnjak sa Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i dodao:

"Prvi je taj pregled gdje su zaista fizički potrgani komadi mreže, zatim treba popraviti mrežu, a posljednje bi trebalo biti ono što se tiče vibracija koje proizvodi tramvaj".

Radi se i analiza koliko te vibracije mogu utjecati na zgrade koje još nisu dovoljno sigurne.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Da, upravo je to sljedeća faza i ona je aktivna. Pri prolasku tramvaja proizvode se vibracije koje preko zemlje prelaze na zgradu", poručio je Duvnjak.

Vibracije će nadzirati sljedećih godinu dana; pa bi zato, upravo zbog toga prvi na Trgu mogli biti ovi, stari tramvaji jer su oni teški samo 13 tona, za razliku od niskopodnih teškaša od 35 tona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo