Tko bi rekao: Surferi su sretniji od TV gledatelja?

Istraživanje Nacionalni indeks sreće ovog se mjeseca pozabavilo pitanjem kako mediji utječu na kvalitetu života.

11.4.2011.
12:36
VOYO logo

Istraživanje je pokazalo da se najviše građana (njih 57 posto) informira preko televizije, te da je njihov indeks sreće 58,9 bodova. Preko interneta se informira 25 posto ispitanih građana, a njihov indeks sreće iznosi 68,3 boda. Ako se uzme u obzir da je generalni indeks sreće određen na 62 boda, može se zaključiti kako su najsretniji oni građani koji se informiraju putem interneta.

Inače, većina građana provede pred televizorom 1 do 3 sata dnevno (50,9 posto ispitanika). Najmanje sretnima se osjećaju oni koji televiziju gledaju više od 5 sati dnevno, no samo je 5,8 posto ispitanika priznalo takvu naviku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Građani pak na TV-u najviše gledaju informativni program (38,5 posto) što ih čini nesretnima, dok oni koji gledaju sport procjenjuju svoj indeks sreće na visokih 67,7 bodova. Filmovi i serije usrećuju 26,6 posto ispitanika.

Većina Hrvata voli filmski happy end

One koji prate informativni program najviše zanima gospodarstvo (31,4 posto), a zatim politika (23,7 posto) . Zanimljivo, oni koji prate gospodarstvo osjećaju se nešto sretnijima (61,1 boda) od onih koje zanima politika (60,6 bodova). Nadalje, građani smatraju da bi mediji u Hrvatskoj trebali više naglašavati realno stanje stvari (68 posto), dok njih 21,4 posto smatra da bi mediji trebali isticati pozitivne vijesti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više od polovice građana (57,8 posto) ponekad razgovara o tome što su čuli ili pročitali u medijima, dok trećina njih o temama iz medija razgovara svaki dan - što ih čini sretnijima od onih koji o tome nikad ne razgovaraju. Istraživanje, koje provodi agencija Hendal, magazin Banka i Allianz osiguranje, pokazalo je i kako 70,9 posto građana voli sretne završetke filmova jer ih to čini sretnijima.

Ukupno, 51 posto ispitanika je priznalo da im mediji utječu na raspoloženje te su zbog njih nesretniji (NIS 59,8 boda) od onih na koje mediji ne utječu (NIS 64,3 boda) pa je zaključak: mediji loše utječu na raspoloženje građana.

Inače, najnoviji rezultati Nacionalnog indeksa sreće, projekta koji ovih dana slavi prvi rođendan, bit će predstavljeni u utorak 12. travnja 2011. u 11 sati, u Multimedijalnom centru muzeja Mimara, Rooseveltov trg 2, u Zagrebu.

Vezani članci:

arti-201104050207006 arti-201009080747006 arti-201007060279006 arti-201008030620006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo