Dva ista proizvoda, dvije različite države proizvodnje i dva različita okusa. Sažetak je to RTL-ovog mini istraživanja koje smo proveli na ulicama Zagreba kako bismo usporedili proizvode namijenjene zapadnom i istočnom tržištu Europske unije. Testirali smo lješnjak-kakao namaze iz Njemačke i Poljske.
Osim u okusu, razlika se vidi i u omjeru sastojaka na deklaracijama.
Mnogi su se uvjerili i na vlastitu primjeru kako su različiti proizvodi plasirani recimo na njemačko tržište, bolje kvalitete nego isti proizvodi na hrvatskim policama.
Tvrtka koja proizvodi proizvode za pranje rublja, kućanstvo i kozmetiku tvrdi kako su oni jednake kvalitete za sva europska tržišta, no neka razlika ipak postoji.
"Određena tržišta imaju svoje specifičnosti, posebice kad pričamo o detardžentima i tvrdoći vode. Tako da formulacije se prilagođavaju tržištima, ali to nema veze s kvalitetom", kazala je marketing menadžerica Henkela Miranda Mladin.
Druge tvrtke na naše su tržite ipak uvele proizvode lošije kvalitete. U to su se uvjerili i u udruzi Potrošač koji su svoje stajalište dokazali i na sudu.
"Napravili smo komparativno testiranje, vidjeli smo da učinak nije isti. Ja sam bio optužen za klevetu zbog toga. Međutim, sud je povukao, odnosno srušio tu tužbu. Sud je potvrdio da prašak za pranje nije isti kao u Staroj Europi", naglasio je dopredsjednik udruge Potrošač Ilija Rkman.
Sličnu bitku vode i naši zastupnici u Europarlamentu kako bi Hrvatska zaista prošla kroz vrata Europe, ne samo u geografskom smislu već i tržišnom.