isti, a opet različiti / Testirali smo proizvode za zapadno i istočno tržište: zašto je kvaliteta lošija u Hrvatskoj?

Koliko ste puta do sada čuli da se isti proizvodi za zapadno i istočno tržište totalno razlikuju u kvaliteti? Vođeni tim pitanjem testirali smo poznati namaz od kakaa i lješnjaka proizveden za Njemačku i za Hrvatsku. Bez iznimke kušači su boljom proglasili verziju za njemačko tržište. No nije popularni namaz jedini takav proizvod. Zašto su na hrvatskim policama proizvodi lošije kvalitete, doznajte u prilogu

17.7.2015.
18:28
VOYO logo

Dva ista proizvoda, dvije različite države proizvodnje i dva različita okusa. Sažetak je to RTL-ovog mini istraživanja koje smo proveli na ulicama Zagreba kako bismo usporedili proizvode namijenjene zapadnom i istočnom tržištu Europske unije. Testirali smo lješnjak-kakao namaze iz Njemačke i Poljske.

Osim u okusu, razlika se vidi i u omjeru sastojaka na deklaracijama. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnogi su se uvjerili i na vlastitu primjeru kako su različiti proizvodi plasirani recimo na njemačko tržište, bolje kvalitete nego isti proizvodi na hrvatskim policama. 

Tvrtka koja proizvodi proizvode za pranje rublja, kućanstvo i kozmetiku tvrdi kako su oni jednake kvalitete za sva europska tržišta, no neka razlika ipak postoji. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Određena tržišta imaju svoje specifičnosti, posebice kad pričamo o detardžentima i tvrdoći vode. Tako da formulacije se prilagođavaju tržištima, ali to nema veze s kvalitetom", kazala je marketing menadžerica Henkela Miranda Mladin.

Druge tvrtke na naše su tržite ipak uvele proizvode lošije kvalitete. U to su se uvjerili i u udruzi Potrošač koji su svoje stajalište dokazali i na sudu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Napravili smo komparativno testiranje, vidjeli smo da učinak nije isti. Ja sam bio optužen za klevetu zbog toga. Međutim, sud je povukao, odnosno srušio tu tužbu. Sud je potvrdio da prašak za pranje nije isti kao u Staroj Europi", naglasio je dopredsjednik udruge Potrošač Ilija Rkman.

Sličnu bitku vode i naši zastupnici u Europarlamentu kako bi Hrvatska zaista prošla kroz vrata Europe, ne samo u geografskom smislu već i tržišnom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo