Teška blamaža u srcu hrvatske metropole

Mesnička ulica u Zagrebu je nakon obnove za pješake još opasnija nego što se ovih dana polemiziralo, tvrdi sudski vještak.

7.10.2014.
12:18
VOYO logo

"Ovo nije moj projekt", rekao je za Jutarnji list arhitekt Branko Silađin.

Širi nogostupi i podne oznake koje konstantno svijetle

U Mesničkoj ulici, u čiju je obnovu uloženo oko 10 milijuna kuna, nivelirani su nogostupi i kolnik, i samo taj segment izveden je prema izvornoj zamisli autora projekta. Sve ostalo preinake su njegova autorskog djela. Zato se, kaže, povukao. Nije se pojavio ni na svečanom predstavljanju nove Mesničke prošli petak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema njegovoj zamisli, obnovljena ulica trebala je imati znatno šire nogostupe koji su od kolnika odvojeni stupićima. Isto tako, nije predviđao bljeskava ležeća svjetla koja su ovih dana glavni predmet rasprava. Silađin je, kaže, želio podne oznake koje svijetle konstantno.

"Predlagao sam i smanjenje prostora za automobile u korist pješaka, no i od toga se odustalo" kazao je Silađin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A upravo se pješački dio ulice čini najproblematičnijim. Građani od mjerodavnih zahtijevaju hitno postavljanje nogostupa, a da bi zaštitili svoju djecu, spremni su organizirati živi zid kojim će odvajati pješački dio ceste od kolnika.

Nema zebri

Vještaka za cestovni promet, Gorana Husineca zapanjila je činjenica da na ulici nisu iscrtane zebre nego su pješački prijelazi označeni samo uspravnom pločom postavljenom pokraj ceste.

U Gradu su to neobično rješenje objasnili činjenicom da su kocke kojima je popločena ulica zaštićeno kulturno dobro pa se po njima ne smije crtati. Iste su kocke, međutim, u Mesničkoj bile i prije renovacije, kad su tamo bile iscrtane bijele pruge. Tu činjenicu u Gradu nisu komentirali.

Prekršena su pravila o sigurnosti u prometu

No, Husinec kaže da su neiscrtavanjem zebre prekršena pravila o sigurnosti u prometu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Prema ovim oznakama vozači nisu dužni zaustaviti se pješaku koji želi prijeći ulicu", tvrdi Husinec.

Grad je sada smanjio dopuštenu brzinu na 30 kilometara na sat, no vještak kaže da to nije dovoljna mjera zaštite pješaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nisam još vidio automobil da ovdje vozi po propisanoj brzini. Prosječna brzina je oko 50 kilometara na sat, a ima i bržih", tvrdi Husinec.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo