Svjetski je dan turizma, a u Hrvatskoj je danas još oko 200 tisuća gostiju, tek 80 tisuća manje nego rekordne 2019. godine.
Sve do kraja listopada hoteli na našoj obali bilježe oko 60 posto popunjenosti. Posezona se produljuje, a na valu dobrih rezultata traju pripreme za ljeto 2022.
Kraj je rujna, a turistička godina i dalje traje. Više od 11 tisuća gostiju boravi u Dubrovniku.
"Odlučili smo putovati krajem ljeta, kada su se stvari malo posložile i odlučili smo doći u Hrvatsku", kaže Fin Migal iz Velike Britanije.
"Još prošle godine smo razmatrali dolazak u Hrvatsku, ali nismo mogli doći zbog korone. Sada nadoknađujemo propušteno", kaže Aileen Finslaashen iz Nizozemske.
Ovakvim se brojkama u pandemijskoj posezoni nitko nije nadao
"Posezona se evo iznenađujuće produžila. Nismo ustvari ni očekivali da će možda nakon 1.9. biti ovoliko gostiju", kaže Daniela Zelić koja radi kao turistički vodič.
Iako turisti i dalje stižu, početak godine teško je nadoknaditi, pa se Dubrovnik ove sezone našao tek na šestom mjestu najposjećenijih hrvatskih destinacija.
"Dakle imali smo onaj prvi dio sezone i predsezone koji je nažalost u Dubrovniku izostao uslijed situacije koje smo imali s pandemijom. Znamo i da smo jako ovisni o zračnom prometu koji se uspostavio u nekom normalnom obujmu u lipnju", kaže direktorica Turističke zajednice grada Dubrovnika AnaHrnić.
Dok brojne svjetske destinacije nisu otvarale svoje granice, Hrvatska je bila otvorena za sve. I tako je ove godine ostvarila 79,3 milijuna noćenja.
Rekord je odnio kolovoz, kada se tražio krevet više jer ostvaren je 31 milijun noćenja, što je 93 % turističkog prometa odnosu na 2019. godinu.
A danas Hrvatska broji oko 200 tisuća posjetitelja, tek 80 tisuća manje nego prije dvije godine.
Iako se svaka sezona planira godinu prije, u neočekivanom turističkom boomu bilo se teško snaći.
"Naravno da nitko nije mogao tada prognozirati kakva će biti turistička godina koja još uvijek traje, nemojmo to zaboraviti. Mi smo već sada prešli 70 posto", kaže ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.
"Razumijem da je teška situacija i epidemiološka i svjetska i kriza je tu, međutim ne smije nam se više nikada dogoditi da nam se sve nabije u dva mjeseca", kaže direktorica turističke agencije Slavica Grkeš.
Dvije pandemijske sezone bile su lekcija održivom turizmu. Kada posezona završi, ostaje se nadati kako sljedeće sezone nitko neće strepiti od koronasemafora.