Sveti Rok je treći najsigurniji tunel u Europi

Europsko testiranje sigurnosti tunela pokazalo je da je tunel Sveti Rok na autocesti A1 treći po redu, u konkurenciji od 26 tunela testiranih u 13 europskih zemalja, priopćio je Hrvatski autoklub.

29.7.2010.
18:11
VOYO logo

Najbolje ocijenjeni tunel je francuski Duplex, a slijedi španjolski Cantalobos. Po prvi puta ocijenjen je i jedan tunel na Islandu. Od testiranih 26, 16 tunela ocijenjeno je kao 'vrlo dobro', četiri kao 'dobro', dva kao 'prihvatljivo', jedan kao 'loše' i tri kao 'vrlo loše'.

Među parametrima koji su u Svetom Roku pozitivno ocijenjeni spadaju izlazi za evakuaciju, rasvjeta, prometni radio, video nadzor, ugibališta, SOS telefoni, protupožarni sustav, plan mjera za hitne slučajeve, radio komunikacija za žurne službe, educirano i uvježbano osoblje...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ocjenjivači iz njemačke tvrtke DMT GmbH & Co. su pak kao negativne parametre naveli predugačak ventilacijski odjeljak uzdužne ventilacije i prekratko maksimalno vrijeme korištenja respiracijske opreme za vatrogasce.

"Rezultat tunela Sveti Rok u ovogodišnjem testiranju, kao primjerice tunela Brinje ili Tuhobić ranijih godina je veliko priznanje za Hrvatsku", rekao je glavni tajnik HAK-a g. Zvonko Šmuk. Inače, tunel Sveti Rok dug je 5.759 metara, sagrađen je 2003. godine a od 2009. u promet je puštena i druga cijev tunela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako je priopćio HAK, unatoč značajnom napretku mnogih tunelskih operatera, alarmantno je da 40 posto europskih tunela testiranih 2010. godine u sklopu EuroTAP-a nije ostvarilo visoke rezultate. Štoviše, nalazi testiranja upućuju kako veliki broj tunela širom Europe neće biti usklađen sa pravilima EU o sigurnosti tunela koja stupaju na snagu 2014. godine.

Neadekvatna respiracijska oprema za vatrogasce velika je prepreka i u polovici tunela učinila bi nemogućim spašavanje u gustom dimu. Česti nedostatak je i manjak sustava zvučnika što onemogućuje upozoravanje vozača o nesrećama. Nedostaci su i manjak hidranata, informacijskih ekrana na portalima, barijera za zatvaranje tunela, tamni zidovi, nedovoljno označene rute evakuacije. Petina testiranih tunela ima nedovoljno osvjetljenje i opremu za informiranje vozača putem radija.

EuroTAP je konzorcij 16 nacionalnih autoklubova iz 15 europskih zemalja, među kojima je i Hrvatski autoklub. Testiranja tunela provode se od 1999. godine, a Hrvatska se, zahvaljujući HAK-u u testiranja uključila 2004. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo