Slovenski inženjer Marjan Pipenbaher koji je projektirao Pelješki most ima iza sebe više od 200 takvih projekata, a u razgovoru za Slovenski radio izjavio je povodom njegova otvaranja kako smatra da taj projekt spada u “svjetski rang” te da mu je predstavljao najveći izazov do sada.
“Pelješki most spada među pet najvećih europskih mostova preko morskih zaljeva koji su sagrađeni na početku 21. stoljeća i spada u svjetski rang”, kazao je Pipenbaher i dodao da je u najveći izazov bilo projektiranje temelja s obzirom da je izložen vjetrovima i da se nalazi na seizmičkom području.
Po njegovim riječima, Pelješki most koji spaja jug Hrvatske s ostatkom države, važan je ne samo za Hrvatsku nego i za širi europski prostor.
U konačnici, to je i jedan od uvjeta za Schengen, rekao je Pipenbacher.
Građevinske radove na Pelješkom mostu izvela je kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC), a Pipenbaher također ističe činjenicu da za vrijeme zahtjevne gradnje nitko nije poginuo.
"Nitko pri gradnji mosta nije umro, bile su samo dvije malo ozbiljnije nezgode, to je također vrlo važno istaknuti”, kazao je Pipenbaher za Slovenski radio.
Povezivanje Hrvatske s jugom
Pelješkim mostom, koji će svečano biti otvoren večeras, prometno će biti povezan jug Hrvatske s ostatkom države, a povijesni događaj obilježava se tijekom cijeloga dana programom koji se odvija s dviju strana mosta – na odmorištima Brijesta i Komarna.
Nazočnima će se kratko obratiti župan Dubrovačko-neretvanske županije Nikola Dobroslavić, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, kao izaslanica predsjednice Europske komisije, potpredsjednica EK Dubravka Šuica, video porukom kineski premijer Li Keqiang, a potom premijer Andrej Plenković, predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković te predsjednik Republike Zoran Milanović.
Svečanost u Komarni završit će izvedbom "Himne slobodi", vatrometom tijekom kojeg će zvoniti i zvona svih crkava Dubrovačke biskupije te blagoslovom mosta, a prvi će njime nakon otvaranja, oko 22 sata, proći motociklisti braniteljskih postrojbi.
Tijekom vatrometa mostom će proći i dva automobila hrvatske proizvodnje - Rimčeva Nevera te automobil koji "gradi" proslavljeni automobilistički as Niko Pulić.
Redovan promet Pelješkim mostom krenut će u ponoć.
Najveći infrastrukturni projekt
Most, čija je cjelokupna čelično-betonska konstrukcija ispod i iznad vode zajedno teška kao 30 Eiffelovih tornjeva, najveći je hrvatski infrastrukturni projekt financiran iz EU-ovih fondova s bespovratnih 357 milijuna eura (85 posto troškova), a na njemu je tijekom deset godina radilo nekoliko vlada.
Most je integralne hibridne konstrukcije s 13 raspona, od kojih je pet glavnih (centralnih) raspona duljine 285 metara, šest centralno postavljenih armiranobetonskih pilona visine 33 metra, te dvije trake zajedno sa zaustavnom trakom koja će služiti za održavanja mosta.
Prelazi preko morskog tjesnaca širine 2140 metara, dug je 2404 metra, s plovidbenim profilom ispod mosta 200 puta 55 metara.
Gospodarski je iznimno značajan za cijelu državu, ponajprije Dubrovačko-neretvansku županiju, a njegovim otvaranjem dokinut će se teritorijalni diskontinuitet nastao prije više od 300 godina kada je tadašnja Dubrovačka republika prepustila dio obale Otomanskom carstvu.