Profesor Odjela za informatiku Sveučilišta u Rijeci Igor Jugo od Hrvatske želi napraviti startup naciju, a to će postići na način da će 400 hrvatskih građana besplatno educirati iz područja startupa. Kako bi svoju ideju mogao realizirati, Jugo je pokrenuo kampanju "Hrvatska – startup nacija" za koju danas kreće i crowdfunding kampanja kroz koju namjerava prikupiti sredstva, a koliko su građani svih dijelova Hrvatske zainteresirani za njegovu kampanju dovoljno govori podatak da mu se dnevno javlja u prosjeku 22 budućih polaznika, a u manje od tri tjedna prijavila se 361 osoba koja želi proći edukaciju, piše Novi list.
Kako je Jugo potvrdio, prijave su stigle iz svih krajeva Hrvatske, što je i bio cilj. Želja mu je provesti edukaciju u svim dijelovima zemlje, a da bi to realizirao, pokrenuo je crowdfunding kampanju na Indiegogo platformi koja počinje dana.
Na upit kako je došao na takvu ideju, objasnio je da sve krenulo od kolegija kojeg vodi na riječkom Sveučilištu, Elektroničko gospodarstvo. "Dosta surađujem i s riječkim startup inkubatorom, a pokretanje kampanje smatram svojim vraćanjem duga zajednici. Osobno mi je to zanimljivo, a mislim da će kampanja biti korisna za društvo. Nakon provedene edukacije polaznicima će ostati nastavni materijali, razvijen prvi startup, poznavanje cjelokupnog procesa pokretanja i vođenja startupa, te usvojene Lean Startup vještine.
Naime, ovaj program je u potpunosti orijentiran na pokretanje startup projekta temeljen na Lean Startup pristupu. Takav se pristup u Hrvatskoj baš i ne prakticira, a riječ je o metodologiji kojom se skraćuje trajanje ciklusa razvoja nekog inovativnog proizvoda ili usluge primjenom jedne od osnovnih znanstvenih metoda – metode eksperimenta u kombinaciji s interaktivnim razvojem vođenim objektivnim podacima prikupljenim od korisnika ili relevantnih sudionika u okruženju u kojem proizvod ili usluga nastaju.
Centralna ideja je da se tržištu ponudi proizvod ili usluga kakvo tržište želi i time osigura uspjeh. Lean Startup stavlja naglasak na konstantno traženje povratne informacije od svih relevantnih sugovornika od samih početaka do razvoja prototipa, nakon čega prototip postaje ključni element dobivanja povratnih informacija od potencijalnih ili postojećih kupaca", pojasnio je.
Kako doznaje Novi list, ciljani iznos te kampanje je 75 tisuća američkih dolara, a ta će mu sredstva omogućiti da u svim krajevima Hrvatske realizira edukaciju usmjerenu na vještine pokretanja i vođenja startupa. Jugo će samostalno odraditi četristotinjak školskih sati predavanja i još barem 800 školskih sati konzultacija, a kako bi to realizirao prijeći će 18 tisuća kilometara, koliko će mu trebati da obiđe sve lokacije predavanja. Sama će pak vožnja od lokacije do lokacije trajati 172 sata, što je nešto više od sedam dana vožnje autom.
Cijelu priču možete pročitati ovdje.