Proteklih sedam dana ljekarne u cijeloj Hrvatskoj imale su problema sa sustavom CEZIH (Centralni zdravstveni informacijski sustav Republike Hrvatske) pa pacijenti nisu mogli doći do svojih lijekova. U ponedjekjak se sustav stabilizirao, a u utorak je većina ljekarni radila normalno.
''Neke ljekarne kažu da od liječnika dobiju informaciju da recepti ne prolaze, ni uputnice. Nažalost, ti pacijenti ne mogu do lijekova. Provjeravali smo s HZZO-om, a informacija je da se radi o sigurnosnom problemu za sigurnosno spajanje. Oni su prošloga tjedna obavijestili sve prizvođače informatičkih programa u zdravstvu da se moraju vratiti na nižu verziju kako bi sustav proradio. Trebalo je puno dana da se to riješi'', kazala je za RTL Danas Ana Soldo, predsjednica Hrvatske ljekarničke komore.
Opet pomoglo printanje papirnatih recepata
Na pitanje tko je za to bio odgovoran, Soldo je kazala da su uvijek odgovorni vlasnici CEZIH-a i oni koji njime upravljaju - Ministarstvo zdravstva i HZZO.
''Ovo je jedan od rijetkih problema kad zapravo to nije bilo u njihovoj moći. CEZIH jako često ne funkcionira pa smo mi navikli umiriti pacijente i po nekoliko sati. Ovako, kada to traje nekoliko dana, onda ne možete pacijentima pomoći, a terapija im treba. Printanje papirnatih recepata koje smo prestali raditi 2011. godine dodatni je posao'', objasnila je dodavši da ne pamti ovakav dugi prekid rada sustava.
''Ako je pacijentima hitno potreban lijek, neka odu kod liječnika po papirnati recept i onda im lijek možemo izdati', poručila je.