Oni koji ovih dana pokušavaju doći do lijekova vjerojatno su se susreli s neobičnim problemom - liječnik im nije mogao izdati recept na uobičajen način zbog problema u sustavu.
Slučaj je to i jednog našeg čitatelja (podaci poznati redakciji) koji nam je ispričao kakvu muku muči ovih dana.
"Na terapiji sam u kojoj 10 tjedana moram piti dva antibiotika i svaki drugi tjedan mi doktorica ponavlja recept i do sada sam ih najnormalnije dizao u ljekarni. No, prošli tjedan mi je rečeno da imaju problema sa sustavom naručivanja. U ponedjeljak sam ostao bez jednog antibiotika, a sustav još nije proradio", kaže.
Lijek na polog?
"Medicinska sestra mi je rekla da u tom slučaju odem u ljekarnu te ih zatražim lijek na polog, a onda da odem do nje da mi napiše ručno recepte koje onda moram opet odnijeti u ljekarnu da mi vrate novac od pologa", navodi čitatelj.
Dodaje kako problem nije nerješiv, ali je potpuno nepraktičan, pogotovo u 21. stoljeću.
"Ono što mene najviše muči jest što ljekarne ne izdaju lijekove samo tako na polog, već sve ovisi je li vas znaju i hoće li vam izaći u susret ili ne. Mene su mogli jučer popodne elegantno odbiti i reći mi da moram donijeti recept, a kako mi je doktorica radila ujutro, ostao bih bez lijeka i ne bih mogao nastaviti terapiju. Baš glupo, zar ne?", kaže.
"Lako za mene", dodaje. "Ne bi mi ništa bilo da sam preskočio jednu dozu, ali što je s onima koji piju lijekove neophodne za normalno funkcioniranje. Što ako su se oni našli u takvoj situaciji?", pita se.
Zapelo tijekom sigurnosne nadogradnje programa
O svemu smo upitali i Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) u kojem su na naš upit odgovorili da određeni korisnici Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava (CEZIH) imaju problema sa spajanjem u sustav, koji je nastao zbog sigurnosne nadogradnje programa za zaštićeno spajanje na pristupni sustav vanjskih CEZIH korisnika. Na stranicama CEZIH-a navode da je do poteškoća u radu došlo 12. srpnja.
"Proizvođač opreme i tehnička podrška intenzivno rade na otklanjanju problema, a naši inženjeri su zaobilaznim načinima uspjeli gotovo normalizirati rad. Potpuno otklanjanje problema očekuje se u narednim danima čim proizvođač dostavi novu, prilagođenu verziju nadogradnje programa za zaštićeno spajanje vanjskih korisnika", kažu u HZZO-u.
Do tada, navode kako su izdali preporuke svim informatičkim podrškama zdravstvenih ustanova na kakav način korisnicima omogućiti spajanje na CEZIH sustav.
"Korisnici koji i dalje imaju problem sa spajanjem mogu prijeći na način rada u izvanrednim okolnostima (rad u papirnatom obliku, odnosno izdavanje uputnica i recepata na papiru) kako pružanje zdravstvene zaštite našim osiguranicima u nijednom trenutku ne bi bilo upitno", kažu u HZZO-u.