PROBLEMI SA SUSTAVOM / Zatražio recept, a poslali ga u ljekarnu da traži lijek na polog: 'Da su me odbili, ne bih mogao nastaviti terapiju…'

Image
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

Određeni korisnici CEZIH sustava imaju problema sa spajanjem u sustav te ne mogu izdavati recepte preko interneta

18.7.2023.
12:12
Goran Stanzl/PIXSELL
VOYO logo

Oni koji ovih dana pokušavaju doći do lijekova vjerojatno su se susreli s neobičnim problemom - liječnik im nije mogao izdati recept na uobičajen način zbog problema u sustavu.

Slučaj je to i jednog našeg čitatelja (podaci poznati redakciji) koji nam je ispričao kakvu muku muči ovih dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Na terapiji sam u kojoj 10 tjedana moram piti dva antibiotika i svaki drugi tjedan mi doktorica ponavlja recept i do sada sam ih najnormalnije dizao u ljekarni. No, prošli tjedan mi je rečeno da imaju problema sa sustavom naručivanja. U ponedjeljak sam ostao bez jednog antibiotika, a sustav još nije proradio", kaže.

Image
KAKO TO? /

Više od 800 građana liječilo se izvan Hrvatske o trošku HZZO-a: U ovim područjima i dalje zaostajemo

Image
KAKO TO? /

Više od 800 građana liječilo se izvan Hrvatske o trošku HZZO-a: U ovim područjima i dalje zaostajemo

Lijek na polog?

"Medicinska sestra mi je rekla da u tom slučaju odem u ljekarnu te ih zatražim lijek na polog, a onda da odem do nje da mi napiše ručno recepte koje onda moram opet odnijeti u ljekarnu da mi vrate novac od pologa", navodi čitatelj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodaje kako problem nije nerješiv, ali je potpuno nepraktičan, pogotovo u 21. stoljeću.

"Ono što mene najviše muči jest što ljekarne ne izdaju lijekove samo tako na polog, već sve ovisi je li vas znaju i hoće li vam izaći u susret ili ne. Mene su mogli jučer popodne elegantno odbiti i reći mi da moram donijeti recept, a kako mi je doktorica radila ujutro, ostao bih bez lijeka i ne bih mogao nastaviti terapiju. Baš glupo, zar ne?", kaže.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Lako za mene", dodaje. "Ne bi mi ništa bilo da sam preskočio jednu dozu, ali što je s onima koji piju lijekove neophodne za normalno funkcioniranje. Što ako su se oni našli u takvoj situaciji?", pita se.

Zapelo tijekom sigurnosne nadogradnje programa

O svemu smo upitali i Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) u kojem su na naš upit odgovorili da određeni korisnici Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava (CEZIH) imaju problema sa spajanjem u sustav, koji je nastao zbog sigurnosne nadogradnje programa za zaštićeno spajanje na pristupni sustav vanjskih CEZIH korisnika. Na stranicama CEZIH-a navode da je do poteškoća u radu došlo 12. srpnja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Proizvođač opreme i tehnička podrška intenzivno rade na otklanjanju problema, a naši inženjeri su zaobilaznim načinima uspjeli gotovo normalizirati rad. Potpuno otklanjanje problema očekuje se u narednim danima čim proizvođač dostavi novu, prilagođenu verziju nadogradnje programa za zaštićeno spajanje vanjskih korisnika", kažu u HZZO-u.

Do tada, navode kako su izdali preporuke svim informatičkim podrškama zdravstvenih ustanova na kakav način korisnicima omogućiti spajanje na CEZIH sustav.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Korisnici koji i dalje imaju problem sa spajanjem mogu prijeći na način rada u izvanrednim okolnostima (rad u papirnatom obliku, odnosno izdavanje uputnica i recepata na papiru) kako pružanje zdravstvene zaštite našim osiguranicima u nijednom trenutku ne bi bilo upitno", kažu u HZZO-u.

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo