VRIJEME ZA SVOĐENJE RAČUNA /

Stručnjak secirao Hrvatsku kao popularnu destinaciju, nije oduševljen: 'Naš turizam je mit, pa pogledajte ove negativne učinke...'

Image
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL

Veliki je to pritisak na lokalnu infrastrukturu, plaže su postale preopterećene, gosti su počeli izbjegavati mjesta gdje se skuplja veliki broj kupača..., tvrdi Novotny

6.9.2023.
13:56
Zvonimir Barisin/PIXSELL
VOYO logo

Turistička sezona bliži se kraju pa polako na red dolazi svođenje računa i ostvarenih rezultata.

"Rezultati ove turističke sezone su dobri, dolasci i noćenja su na razini 2019. godine. Ono što nas posebno veseli jest da se promet povećao u predsezoni, rekla je u emisiji "U mreži Prvog" na Prvom programu Hrvatskoga radija, ravnateljica Uprave za sustav turističkih zajednica, kategorizaciju i pravne poslove Ministarstva turizma i sporta Monika Udovičić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iznenadila neka strana tržišta

Predsjednica Udruge obiteljskog smještaja Istre Lorena John istaknula je da su ih neka strana tržišta iznenadila.

"Iznenadila su nas neka tržišta, bilo je dosta Danaca, povratak Talijana, Nijemaca je bilo u nešto manjem broju, ali su zato drugi popunili termine", rekla je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Zašto su gosti kraće ljetovali i hoće li sljedećeg ljeta biti jeftinije?

"Ovo nam je bila prva strateška sezona i popunjenost u ugostiteljstvu je u količinama bila nešto manja; špica sezone, odnosno 7. i 8. mjesec su zabilježili količinski pad prodaje od 10% do 20%, no, financijski se to nadoknadilo. Nije bilo rasta u srpnju i kolovozu, ali to nas veseli jer nismo pucali 'po šavovima', a imali smo jako veliki rast u predsezoni i nadamo se da će posezona biti dobra. Nama ne treba rast ni u 7. ni 8. mjesecu, nego rast kvalitete", rekla je predsjednica Nacionalne udruge ugostitelja Jelena Tabak, dok je ekonomski analitičar Damir Novotny dodao:

"Hrvatski turizam je postao mit. Imamo čitav niz eksternih učinaka koji nisu povoljni za lokalne zajednice. Preopterećenost infrastrukture, velika koncentracija turista u kratkom vremenskom roku također donosi preopterećenost komunalne infrastrukture, stvara se trošak koje lokalne zajednice vrlo teško mogu procijeniti. Hrvatska nema dovoljno hrane za taj broj turista koji dođe u kratkom roku, nema dovoljno svih roba, pa onda na vanjskim računima imamo deficite jer se roba mora uvoziti."

Image
TA DIVNA SPLITSKA NOĆ /

Razulareni turisti ne štede ni Hitnu koja im pomaže: 'Jedna je cura ležala u svojoj bljuvotini, a kad smo odbili njezine prijatelje, počeo je kaos...'

Image
TA DIVNA SPLITSKA NOĆ /

Razulareni turisti ne štede ni Hitnu koja im pomaže: 'Jedna je cura ležala u svojoj bljuvotini, a kad smo odbili njezine prijatelje, počeo je kaos...'

Kada je riječ o održivom turizmu, imamo sve veći broj kapaciteta, govori se čak o 55.000 novih kreveta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Veliki je to pritisak na lokalnu infrastrukturu, plaže su postale preopterećene, gosti su počeli izbjegavati mjesta gdje se skuplja veliki broj kupača. To je ove godine bio problem u Puli i okolici. Recimo, objekti koji su imali bazene bolje su radili od onih koji ih nisu imali. Zbog prevelikog broja gostiju mjesta na plaži baš i nije bilo", rekla je John i dodala:

"Što se tiče cijena apartmana, tu je bilo dosta šaroliko. Ima onih koji su poprilično digli cijene, i onih koji su se umjereno držali tih cijena. Blago povećanje cijena je rezultiralo time da su bili popunjeniji od onih koji su podigli cijene za 30% i više od toga. To je u konačnici rezultiralo da su krajem kolovoza morali spuštati cijene."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Gužve na dubrovačkim plažama, ali neki su očekivali više. Može li posezona spasiti stvar? 'Bili smo preskupi'

Nema prilike za smanjenje cijena

Jelena Tabak dotaknula se novih cijena na Jadranu.

"Mislim da mi nemamo prilike za smanjenje cijena, kapacitetima smo ograničena zemlja, a jedna od ljepših i kvalitetnijih u Europi. Što se tiče pred i post sezone, tu smo u mogućnosti. Sve te skupe kuglice sladoleda i kave koje se masovno objavljuju u medijima nalaze se na rivama, u samim centrima i za očekivati je da će tamo biti veće cijene", rekla je i dodala:

"Mi se možda jesmo odmakli od onoga što smo bili zadnjih 15 godina, ali u redu je da smo se odmakli, u redu je da smo u zapadnom tržištu i da nismo više jeftina destinacija, ni ne bismo smjeli biti. Moramo biti kvalitetni i gosti nam moraju biti zadovoljni."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo