STRUČNJAK O SIGURNOSTI SLJEMENSKE ŽIČARE: / 'Pucanje užeta na njoj gotovo je nemoguće'

Image
Foto: Patrik Macek/PIXSELL

'Nemamo puno žičara u Hrvatskoj, ali ne sjećam se da se dogodila neka nesreća.

25.5.2021.
20:22
Patrik Macek/PIXSELL
VOYO logo

Nakon tragedije na sjeveru Italije, kod jezera Maggiore, gdje je u nedjelju nakon pucanja nosivog kabela pri vrhu planine visoke 1500 metara pala kabina žičare pri čemu je poginulo 14 osoba, postavlja se pitanje sigurnosti drugih žičara pa tako i one nove zagrebačke, na Sljemenu, koja još čeka potrebne dozvole da bi bila puštena u pogon.

Image
U PADU ŽIČARE U ITALIJI 14 POGINULIH: /

'Kabina je pala s 20 metara, kotrljala se i udarila u stablo'; Dijete se bori za život

Image
U PADU ŽIČARE U ITALIJI 14 POGINULIH: /

'Kabina je pala s 20 metara, kotrljala se i udarila u stablo'; Dijete se bori za život

Mladen Nikšić, profesor na Prometnom fakultetu u Zagrebu, kaže kako su žičare inače prilično sigurno prijevozno sredstvo, a nesreće se događaju zbog vremenskih neprilika poput vjetra i oluja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sljemenska žičara bitno drugačija od one u Italiji

"U Italiji se spominje pucanje vučnog užeta, što je izuzetno rijetka pojava. Postoje nesreće gdje nije bilo riješeno neko učvršćenje ili prometovanje žičare. Važno pitanje je zašto uže te kočnice, koje su trebale zakočiti gondolu, nije odreagiralo. Ne bi došlo do pucanja vučnog užeta, vjerojatno je zbog brzine i svega došlo do te havarije", kazao je Nikšić na televiziji N1.

Pojasnio je da je konstrukcija zagrebačke žičare jednoužetna i bitno drugačija od one talijanske na kojoj se dogodila nesreća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ima najmanje dvije kočnice, radnu i sigurnosnu, koja se koristi u slučaju da zakaže radna. U podacima nisam našao ništa što bi ukazivalo da je žičara nesigurna", rekao je.

Postoje procedure ako gondola 'zaglavi'

Nikšić tvrdi da je pucanje užeta na Žičari Sljeme gotovo nemoguće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Trebalo bi ga nešto fizički oštetiti... Takvo uže podnosi pet puta veće opterećenje nego što će ga biti u svakodnevnom prometu", pojasnio je dodavši kako je u Hrvatskoj propisano da se svakih četiri do osam godina mora mijenjati uže.

"Nemamo puno žičara u Hrvatskoj, ali ne sjećam se da se dogodila neka nesreća. Sedamdesetih je bila na staroj sljemenskoj žičari, ali zbog nevremena, a ne zbog tehničkih problema", kazao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nikšić ističe kako postoje procedure spašavanja ako gondola "zaglavi".

"Kabine će biti opremljene WIFI-jem, a ZET će trebati imati pripremljene timove. Vjerujem da će se sa stupova putem užadi spuštati spasilače ekipe koje će ulaziti u kabine kako bi evakuirali putnike", objasnio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo

Još iz rubrike