automobil pomaknuo barem 15 metara / 'Strašna' Jadranska magistrala: potresno svjedočanstvo očevica pogibije motociklista kod Omiša

Image
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL/Ilustracija

Web stranica Autoportal objavila je potresno svjedočanstvo očevica jer se sve ovo dogodilo pred njegovim prozorom

16.8.2016.
10:43
Hrvoje Jelavic/PIXSELL/Ilustracija
VOYO logo

U ponedjeljak popodne u Malom Ratu kod Omiša došlo je do teške prometne nesreće u kojoj je smrtno stradao motociklist.

Zbog neprilagođene brzine je izgubio kontrolu nad vozilom u oštrom zavoju te udario u parkirani automobil.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Web stranica Autoportal objavila je potresno svjedočanstvo očevica jer se sve ovo dogodilo pred njegovim prozorom.

Evo cijelo pismo koje je naslovljeno na prometnog stručnjaka prof. Željka Marušića:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poštovani prof. Marušić,

pratim i cijenim Vaš rad i društveni angažman oko prometne problematike u Hrvatskoj. Pišem pod dojmom nesreće koja se prije nekoliko sati dogodila točno ispod prozora moje kuće u Malom Ratu kod Omiša, gdje je na cesti, prije nego su ga unijeli u kola Hitne pomoći (koja su došla stvarno brzo), umro motociklist. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vozio je velikom brzinom, izgubio kontrolu u zavoju i udario u stražnji dio auta parkiranog na nogostupu. Starija se Opel Vectra pomaknula gotovo 15 metara i deformirala potpuno do stražnje osovine (nijedna se vrata nisu mogla otvoriti), dakle vozio je barem 90 - 100, a u Malom Ratu je najveća dopuštena brzina 40 km/h! 

Upravo je to ono što želim naglasiti, na jednom od najopasnijih dijelova ‘strašne’ Jadranske magistrale, gdje je brzina s razlogom ograničena na 40, baš nitko ne vozi u tim granicama, a omiška policija baš nikad tu nikoga nije kaznila za veliku brzinu! Dakle, policija uopće ne radi svoj posao, što je prva razina problema. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Druga i puno važnija je ta što je ovaj dio magistrale, od Splita do Omiša, naprosto pretijesan (i to već više od 30 godina). Ne zna se kad je opasniji i neugodniji - ljeti kada se mili u kolonama, ili zimi kad se po toj cesti juri kao po ‘pravoj’. I kako nije politički značajna poput raznih dionica autocesta ili mostova, izgradnja alternative nije u ozbiljnom planu niti jednoj političkoj opciji. 

Također, koliko je meni poznato, lokalni političari općina koje su na trasi uopće ne pritišću oko tog problema, iz meni nepoznatih razloga. Izgleda kao da njima odgovara ovakvo stanje. Čak su se i ljudi koji tu žive na neki način pomirili s tim, kao da nisu svjesni da im je život na toj cesti strašan hendikep. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače živim u Zagrebu, pa kad ljeti dođem u ‘stari kraj’, taj mi je problem nekako posebno potenciran. I sada sam iskoristio nesretnu priliku da Vam se malo izjadam, jer znam da dobro razumijete ovakve probleme i da se zalažete za njihovo rješavanje. 

Dakle, krivci smo mi obični ljudi, koji pasivno promatramo nešto što bi nam bilo koja normalna država trebala osigurati, zatim policija, čini mi se potpuno nezainteresirana i nesposobna, te na kraju (ili početku svega) lokalni i globalni političari, kao vrh te piramide nebrige i nesposobnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Srdačan pozdrav iz Malog Rata,

Joško Petrić".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
KSW 94
Uživo 11. svibnja
VOYO logo