Što kada na računu ima novca, a kartica je istekla?

Kod svih mobilnih operatera nadopuna SIM kartice u principu funkcionira po sličnom principu i, uz poznata pravila, vrlo je jednostavna.

2.11.2014.
11:32
VOYO logo

Naš čitatelj, korisnik usluga Hrvatskog telekoma, tvrdi da je primijetio da uvijek rok valjanosti SIM-kartice određuje zadnji kupljeni bon. Tako da se zna dogoditi, kaže, da u kratkom vremenu karticu nadoplati s više bonova različite vrijednosti, a da ću mu valjanost, primjerice biti samo 10 dana ako je zadnja nadoplata bila s bonom o 25 kuna. Tada je to problem, jer na računu ima novca, a kartica nije valjana.

Novca ima, kartica nevaljana

"Ako kupim jedan bon od 25 kuna, izgubit ću sve preostale dane sa SIM-kartice, a na SIM-karticu bit će upisan novi rok od 10 dana. Tako se događa da na računu ima novca, ali čovjek mora opet kupovati bon zato jer SIM-kartica nema valjanost", navodi naš čitatelj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Smatra da prodavatelj usluge, u ovom slučaju Hrvatski telekom, ne bi smio naknadno mijenjati karakteristike usluge koju je već platio, odnosno jednostrano brisati rok valjanosti prethodno kupljenog bona.

U HAKOM-u objašnjavaju da trajanje valjanosti nije određeno zakonom, već ga određuje operator.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Člankom 36. Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, (NN br. 154/11, 149/13 i 82/14, dalje: Pravilnik) propisane su obveze operatora prilikom pružanja unaprijed plaćene usluge. Prigodom aktivacije unaprijed plaćene usluge ili prigodom nadopunjavanja novčanog iznosa računa, krajnji korisnik mora na jednostavan i razumljiv način biti obaviješten o trajanju pretplatničkog odnosa. Ako nije utvrđen rok pretplatničkog odnosa, smatrat će se da pretplatnički odnos traje neodređeno vrijeme. U slučaju isteka roka bona ili raskida pretplatničkog odnosa, krajnji korisnik ima pravo na povrat ili naknadu neiskorištenog novčanog iznosa računa za javne komunikacijske usluge. Vezano za trajanje valjanosti bona, isto nije regulirano u Hrvatskoj i operator sam određuje razdoblje valjanosti bona", objašnjavaju u HAKOM-u.

U Hrvatskom telekomu tvrde da, ako se bon obnavlja u krećem vremenskom razdoblju s više različitih vrijednosti, trajanje SIM kartice određuje bon najveće vrijednosti.

"Početna valjanost novih SIM kartica uglavnom je 90 dana, nakon čega se valjanost kartice produljuje, odnosno određuje vrijednošću nadoplaćenog bona. U slučaju da se u kraćem vremenskom razdoblju račun obnavlja s dva bona različitih vrijednosti, na primjer s bonom od 25 kuna i onim od 100 kuna, kartica će vrijediti onoliko koliko je određeno za bon veće vrijednosti, u ovom slučaju za bon od 100 kuna (25 kuna bon – valjanost kartice 10 dana; 100 kuna bon – valjanost kartice 120 dana)", objašnjavaju u Hrvatskom telekomu.

Karticu produžuje bon veće vrijednosti

Operatori u svojim Općim uvjetima i Uvjetima korištenja te na vlastitim internetskim stranicama imaju propisan broj dana kojim se produžuje valjanost računa unaprijed plaćene usluge. Nadalje, podsjećaju u HAKOM-u. Prilikom svake obnove računa korisnik je obaviješten SMS porukom ili glasovno do kada je trajanje računa unaprijed plaćene usluge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U HAKOM-u potvrđuju da se u situacijama kada se u kraćem roku obavlja više nadoplata, da je važeći rok valjanosti bona koji SIM-karticu pridužuje na duži rok.

"Ako tijekom korištenja računa dođe do nadoplate računa novim korisničkim bonom koji produljuje valjanost računa za kraći period od prethodne nadoplate, tada se navedeni dani ne zbrajaju i račun vrijedi do dana od prethodne nadoplate", pojašnjavaju u HAKOM-u i dodaju da korisnik može u svakom trenutku dobiti informaciju o stanju računa i vremenu isteka računa za unaprijed plaćene usluge slanjem SMS poruke ili glasovnim pozivom automata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pošto naš čitatelj smatra da je oštećen, može uputiti prigovor.

Prilikom aktivacije SIM kartice korisnik prihvaća Opće uvjete poslovanja i Uvjete korištenja za odabrani tarifni model ili uslugu. Vezano za navedeno operator će korisnika obavijestiti kroz obavijesnu poruku i Uvjete korištenja i ukoliko korisnik smatra da operator nije postupio sukladno navedenom može podnijeti prigovor sukladno članku 50 . Zakona o elektroničkim komunikacijama (NN br. 73/08, 90/11, 133/12, 80/13 i 71/14).

Nakon što korisnik provede postupak i zaprimi odgovor Povjerenstva, može u roku od 30 dana od dana zaprimanja odluke Povjerenstva podnijeti pisani zahtjev za rješavanje spora HAKOM-u na adresu Roberta Frangeša Mihanovića 9, 10110 Zagreb ili putem e-žalbi na internet stranici www.hakom.hr. Uz zahtjev je potrebno priložiti presliku cjelokupne dokumentaciju koju korisnik smatra važnom za nastali slučaj.

Jeste li i sami imali problema u ostvarivanju svojih potrošačkih prava? Poslali su vam račun za koji nemate pojma da ste ga napravili? Nudili su vam staru ragu u zamjenu za smartphone koji je na popravku? Prebacivali su vas s korisničke podrške, na poslovnicu do servisera i natrag? Nisu htjeli priznati reklamaciju? Takva i slična iskustva javite nam na naš mail vijesti@portal.net.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo