Čak za 90 posto hrvatskih građana pretpostavka za dobar život je biti zdrav, dok je na drugom mjestu, s 79 posto glasova sudionika ankete koju je proveo GfK, posjedovanje stana ili kuće.
Treće mjesto dijele – sretan brak, djeca, ali i siguran posao – svaki po 78 posto ispitanih. Sretan brak posebno nešto više ističu građani Dalmacije (84 posto) te osobe u dobi od 45 do 54 godine (82 posto). Važnost djece ističu osobe s višim i visokim primanjima (oko 88 posto), građani u Dalmaciji (84 posto), ali i dobna skupina od 25 do 34 godine starosti (84 posto), te ispitanici u Istri s Primorjem (81 posto). Siguran posao najvažniji je mladima do 34 godine (81 posto).
Financijska sigurnost izrazito je bitna mlađim ispitanicima od 15 do 34 godine starosti – 81 posto). Slijedi – dobro obrazovanje – koje je važnije najmlađima (od 15 do 24 godine – 80 posto ) i zatim sljedećoj dobnoj skupinu od 25 do 34 godine (70 posto). Slično je i sa željom da se ima punu kontrolu nad vlastitim životom jer dobne skupine od 15 do 34 godine to žele u 70 ili više posto slučajeva.
Sljedeće dvije kategorije po važnosti su – zanimljiv posao i duhovni razvoj. Imati zanimljiv posao je prioritet kod vrlo mladih (15 do 24 godine – oko 80 posto) i onih između 25 i 34 godine (70 posto). Duhovni razvoj, pak, nešto više preferiraju ispitanici između 25 i 34 godine (69 posto) te žene (67 posto).
Zagrepčani vole putovanja, a Dalmatinci dobar automobil
Polovina građana cijeni bavljenje hobijem, odnosno imanje dovoljno slobodnog vremena. Hobiji i slobodno vrijeme su opet važniji mlađima između 15 i 34 godine (od 62 posto do 69 posto), ali i građanima Istre i Primorja (63 posto).
Više putovati želi prvenstveno dobna skupina od 25 do 34 godine, ali i građani Zagreba s okolicom (po 50 posto). Opremljenost domova proizvodima visoke tehnologije važnija je za mlade od 15 do 24 godine, te i za one od 55 do 64 godine (31 posto), za muškarce (31 posto) i stanovnike Istre s Primorjem (37 posto).
Odjeća, obuća i drugi detalji kod odijevanja imaju manje značenje za dobar život, a najviše je važna mladima od 15 do 24 godine (oko 32 posto). Luksuzni automobil i/ili drugi auto u obitelji ima veće značenje kod mladih od 15 do 24 godine (26 posto) te građanima Dalmacije (25 posto).
Još smo daleko od Zapada
Istraživanje GfK pokazalo je i da se hrvatsko društvo kontinuirano mijenja. Tako gradsko stanovništvo sve više cijeni užitak i uzbuđenje, jednostavnost, autentičnost te su mu važnija životna iskustva od posjedovanja materijalnih dobara.
Ipak, u odnosu na razvijeni svijet manje se brinemo o zdravom načinu života, manje smo ambiciozni, manje radimo, nismo previše kritični pri kupnji i manje koristimo nove medije. Primjerice, Facebook na Zapadu koristi 27 posto, u Hrvatskoj svega 12 posto građana.
Prethodni članci:
arti-201005110496006 arti-201004140375006