GRAD PO MJERI ČOVJEKA /

Što čeka Zagreb? Beč postavio novi rekord: Javni prijevoz popularniji od osobnih automobila

Image
Foto: RTL / Shutterstock

Broj godišnjih karata četvrtu godinu zaredom je premašio broj prijavljenih osobnih automobila

14.2.2020.
20:32
RTL / Shutterstock
VOYO logo

Bečka gradska uprava već se godinama zalaže za smanjenje emisije ugljikovog dioksida i automobilskog prometa u svom gradu tako što poboljšava mrežu javnog prijevoza.

VEZANE VIJESTI

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O uspješnosti mjera bečke gradske uprave svjedoči i činjenica da je ove godine postavljen novi rekord od 852.000 prodanih godišnjih karata za javni prijevoz što je porast od 30.000 karata u odnosu na prethodnu godinu i nevjerojatnih pola milijuna karata u odnosu na 2011. godinu. Time je broj godišnjih karata četvrtu godinu zaredom premašio broj prijavljenih osobnih automobila, piše Ekovjesnik.

''Zadovoljna sam pozitivnim razvojem. Sredstva javnog prijevoza koja dobro funkcioniraju uvelike doprinose zaštiti klime u našem gradu. Onaj tko se odluči za godišnju kartu za bečki javni prijevoz umjesto za automobil, godišnje uštedi 1,5 tonu ugljikovog dioksida koji je štetan za okoliš”, kazala je Ulli Sima, članica bečkog Poglavarstva za zaštitu okoliša.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Shutterstock/Martyn Jandula

Kako bi se taj pozitivan trend nastavio, bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien ove će godine uložiti 368 milijuna eura u modernizaciju i širenje mreže javnog prijevoza, kao i u mjere protiv klimatskih promjena. Velike su uštede energije i CO2 već ostvarene uvođenjem električnih autobusa duljine osam metara na dvije bečke linije, stoga su u testnu fazu pušteni autobusi od čak 12 metara, a ove će godine i po prvi puta biti testiran autobus s pogonom na vodik.

Naime, bečkim ulicama od lipnja 2019. prometuju i dva autonomna autobusa bez vozača koji su dosad prešli gotovo 4.000 kilometara i prevezli više od 4.500 putnika. U lipnju prošle godine dva autonomna e-autobusa službeno su započela svoje prometovanje s putnicima prema novoizgrađenom bečkom naselju Seestadt Aspern.  

''Godišnja karta u iznosu od 365 eura zajedno s najbolje razvijenom mrežom javnog prijevoza već devet godina potiče sve više Bečanki i Bečana da počnu koristiti autobuse, tramvaje i podzemnu željeznicu. I ove godine proširujemo ponudu za naše putnike. Produžit ćemo tramvajsku liniju O sve do četvrti Nordbahnhofviertel, modernizirat ćemo vozni park autobusa i tramvaja te obnoviti naše stanice i tračnice. Ulagat ćemo i u još veću sigurnost”, ističe Günter Steinbauer, direktor poduzeća Wiener Linien.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike