Bečka gradska uprava već se godinama zalaže za smanjenje emisije ugljikovog dioksida i automobilskog prometa u svom gradu tako što poboljšava mrežu javnog prijevoza.
VEZANE VIJESTI
- Dva lica dvije europske metropole: Što bi Zagreb, kada bi htio, mogao naučiti od Pariza?
- 'Po logici brojenja zagrebačkih vlasti bilo bi uobičajeno reći da autocesta Zagreb-Split ima 1600 kilometara'
- Vrućina gradskog asfalta: Što Zagreb može naučiti od Beča, Pariza, Londona i Ljubljane?
O uspješnosti mjera bečke gradske uprave svjedoči i činjenica da je ove godine postavljen novi rekord od 852.000 prodanih godišnjih karata za javni prijevoz što je porast od 30.000 karata u odnosu na prethodnu godinu i nevjerojatnih pola milijuna karata u odnosu na 2011. godinu. Time je broj godišnjih karata četvrtu godinu zaredom premašio broj prijavljenih osobnih automobila, piše Ekovjesnik.
''Zadovoljna sam pozitivnim razvojem. Sredstva javnog prijevoza koja dobro funkcioniraju uvelike doprinose zaštiti klime u našem gradu. Onaj tko se odluči za godišnju kartu za bečki javni prijevoz umjesto za automobil, godišnje uštedi 1,5 tonu ugljikovog dioksida koji je štetan za okoliš”, kazala je Ulli Sima, članica bečkog Poglavarstva za zaštitu okoliša.
Kako bi se taj pozitivan trend nastavio, bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien ove će godine uložiti 368 milijuna eura u modernizaciju i širenje mreže javnog prijevoza, kao i u mjere protiv klimatskih promjena. Velike su uštede energije i CO2 već ostvarene uvođenjem električnih autobusa duljine osam metara na dvije bečke linije, stoga su u testnu fazu pušteni autobusi od čak 12 metara, a ove će godine i po prvi puta biti testiran autobus s pogonom na vodik.
Naime, bečkim ulicama od lipnja 2019. prometuju i dva autonomna autobusa bez vozača koji su dosad prešli gotovo 4.000 kilometara i prevezli više od 4.500 putnika. U lipnju prošle godine dva autonomna e-autobusa službeno su započela svoje prometovanje s putnicima prema novoizgrađenom bečkom naselju Seestadt Aspern.
''Godišnja karta u iznosu od 365 eura zajedno s najbolje razvijenom mrežom javnog prijevoza već devet godina potiče sve više Bečanki i Bečana da počnu koristiti autobuse, tramvaje i podzemnu željeznicu. I ove godine proširujemo ponudu za naše putnike. Produžit ćemo tramvajsku liniju O sve do četvrti Nordbahnhofviertel, modernizirat ćemo vozni park autobusa i tramvaja te obnoviti naše stanice i tračnice. Ulagat ćemo i u još veću sigurnost”, ističe Günter Steinbauer, direktor poduzeća Wiener Linien.