Prema objavama Sindikata kabinskog osoblja zrakoplova, jedna od stjuardesa sa simptomima crijevne viroze prošla je neugodnost rektalnog pregleda, koji je obavila komisijska liječnica pred doktorom opće prakse.
Dijagnoza potvrđena
SKOZ navodi da je nakon toga samo mogla zaključiti da je dijagnoza točna i poslati stjuardesu kući. Također, tvrde da preplašeni liječnici odbijaju otvoriti bolovanja i ljudima s evidentnim oboljenjima, tako da lagano u pitanje dolazi i sigurnost prometa. SKOZ sumnja da je brzina reakcije liječničkih inspekcija povezana s prijateljskim odnosima ljudi iz vrha Croatia Airlinesa (CA) i premijera Zorana Milanovića.
Zbog ugrožavanja sigurnosti letenja prozivaju i Agenciju za nadzor civilnog zračnog prometa, koja je odgovorna za taj segment. Nezadovoljstvo praćenjem problematike dijela medija trenutačnom situacijom u CA, jer su u potpunosti stali na stranu uprave, ponukala je jednu stjuardesu da napiše i osobni osvrt na događanja.
Guši ih prevelika administracija
''Ovakva medijska eksponiranost je nažalost i moguća kad se zovete stjuardesa i ima vas svega 200 u zemlji od četiri milijuna. Nedavni štrajk Lufthansinih radnika, koji su štrajkali radi povećanja plaće, jedva da je s par riječi popraćen u domaćem tisku. Mi koji predlažemo i smanjenje izloženi smo linču'', navodi se u obraćanju anonimne stjuardese javnosti.
Smatra da zaštićena skupina upravitelja koristi situaciju da sve loše u posljednja dva desetljeća u CA putem medijskog linča prebaci na odgovornost zaposlenicima u operativnom dijelu kompanije. Plastično to potom objašnjava primjerom tvornice brava i ključeva, u kojoj 200 radnika na strojevima radi sve što se od njih traži, u tri smjene. U isto vrijeme, pored tvorničke zgrade je i uprava, s 500 administratora, koji čitavo vrijeme samo razvijaju strategije i nalažu radnicima zadatke. A kad se pojave poslovni problemi, vrh uprave sebi digne plaće, a radnicima na strojevima smanji primanja za 40 posto.
Smanjenje plaća od 40 posto
Jasna je to alegorija na situaciju u CA, gdje još uvijek ima više radnika u administraciji nego li u samoj operativi. SKOZ je u više navrata isticao da je dobar dio uprave u posljednje dvije godine sebi podignuo primanja, dok sada od kabinskog osoblja, tehničara i pilota traže pristajanje na smanjenja primanja od 40 posto, piše Novi list.
Treba napomenuti da je i operativni dio tvrtke spreman na smanjenja, ali to uvjetuju reciprocitetom u upravnim strukturama, kao i otpuštanjem viška ljudi u administrativnim poslovima.