Takvo je stanje već neko vrijeme primjerice u cijeloj Liburniji, a policajci se uglavnom mogu vidjeti u samom centru Matulja i Opatije, i to bez svojih službenih vozila, piše Novi list, koji iz neslužbenih ali pouzdanih izvora doznaje kako su razlozi patroliranja policajaca 'na nogama' – troškovi goriva.
Naime, policijskim postajama značajno su srezani troškovi za gorivo pa je tako okvirno izračunato kako Policijska postaja Opatija na dnevnoj bazi može financijski podnijeti trošak goriva koji odgovara prijeđenoj kilometraži od oko 25 kilometara. Drugim riječima, dogodi li se primjerice intervencija u Mošćeničkoj Dragi i odu li policajci autom na zadatak, već su ispunili dnevnu kvotu kretanja autom.
Bikić: Ne možemo ograničiti broj prijeđenih kilometara
Načelnik PU primorsko-goranske u pisanom odgovoru na pitanje o rezanjima troškova bio je neodređen: "Korištenje operativne tehnike policije stvar je procjene i prosudbe temeljene na učinjenim raščlambama i procjenama potreba s obzirom na objekte, tj. sadržaje u vremenu i prostoru, uvažavajući i trošak kao važnu kategoriju funkcioniranja organizacije i postizanja vrijednog i očekujućeg rezultata". Situaciju je pojasnila Jelena Bikić, glasnogovornica MUP-a. "Policajcima ne možemo ograničiti broj prijeđenih kilometara u službenim vozilima, no rade se procjene i analize kako bismo sva vozila jednako trošili i po potrebi ih preraspoređivali po policijskim upravama i postajama. Na benzin ćemo i ove godine pokušati potrošiti kao i lani", kazala je Bikić, dodavši da nikome ne mogu strogo odrediti koliko kilometara smije dnevno prijeći. "Baš nitko unaprijed ne može znati kakve će biti potrebe policajaca na terenu", kazala je Bikić.
Inače, prema dostupnim podacima, MUP RH plaća gorivo oko 70 milijuna kuna godišnje.