Kazao je to za beogradski Alo tamošnji vojno-politički komentator Miroslav Lazanski kazavši kako je Saddam Hussein, u međuvremenu svrgnuti i pogubljeni irački predsjednik, poslao te zrakoplove na remont u Jugoslaviju s kojom je Irak imao vrlo prisne vojno-političke odnose.
Muzejski eksponati koji više nikome ne trebaju
"Mi smo primili MiG-ove na remont uoči raspada Jugoslavije 1991. godine i oni su bili u Zagrebu u Remontnom zavodu Zmaj u Velikoj Gorici (današnji Zrakoplovno-tehnički zavod - ZTZ, nap.a.). Kada je došao raspad Jugoslavije, nekoliko komada koji su bili skroz rasklopljeni, vjerojatno je ostalo tamo, a jedan dio smo prebacili u Beograd. Jedan je čak preletio relaciju Beograd-Bihać bez gornjeg poklopca na kabini. Ti zrakoplovi su ostali u Zavodu 'Moma Stanojlović', NATO ih nije ni gađao jer su znali da su neupotrebljivi. Mislim da bivša Jugoslavija još duguje Iraku remont tih zrakoplova, jer smo vjerojatno uzeli neki novac unaprijed. Ti su zrakoplovi sada neupotrebljivi i Irak je davno odustao od njih. U njih ne vrijedi ulagati jer ih je vrijeme davno pregazilo", kazao je Lazanski.
Vojni analitičar iz Beograda Aleksandar Radić kazao je za Alo kako pravno pitanje tih letjelica, koje su sada muzejski eksponati, nikada nije bilo riješeno. Početkom devedesetih razmišljalo se u Srbiji da ti zrakoplovi budu prenamijenjeni u izviđačke, ali nije bilo velikog interesa za to.
"Onda je uslijedio Daytonski sporazum, zahvaljujući kojem je smanjen broj zrakoplova. A što je najvažnije, to su ipak bili tuđi avioni. Nije bilo riješeno pravno pitanje čiji su i što s njima", kazao je Radić.
Irak tražio povrat, zapelo je između Zagreba i Beograda
Irak je 2009. zatražio povrat svojih zrakoplova od Hrvatske, a MORH-u je prije toga izradio i tehničku dokumentaciju za to, no Ministarstvo vanjskih poslova nije potegnulo pitanje sukcesije vojne imovine s Beogradom, pa je na tome ostalo.
Hrvatski su mediji 2009. pisali kako se na popisu opreme velikogoričkog Zmaja nalazi i dokumentacija za remont zrakoplova, procijenjen na 10 milijuna dolara, dokumentacija za izradu 12 tisuća rezervnih dijelova od devet milijuna dolara, te univerzalna ispitna oprema za mehanička i elektronička ispitivanja od 5,5 milijuna dolara.