Jedan od zanimljivijih, žešćih i duhovitijih panela vidjeli smo i poslušali trećeg dana Weekend Media Festivala u Rovinju u dvorani Vikendica. Tema razgovora s panelistima pod naslovom 'Kontroverzni poduzetnik - Medijska percepcija poduzetništva' bila je dovoljno kontroverzna da privuče publiku koja je ispunila i zadnji kutak dvorane!
Medijsko izvještavanje ima ključnu ulogu u kreiranju slike koju javnost ima o poduzetnicima. Kroz naslove, tonalitet i sadržaj članaka, mediji često utječu na percepciju ovih poslovnih lidera. U svijetu gdje je medijska prisutnost od suštinskog značaja, važno je razumjeti dublji utjecaj novinarstva i medija na percepciju poduzetnika, dok je medijsko izvještavanje o poduzetnicima ključno u oblikovanju percepcije javnosti o njima, a sam utjecaj politike je nesumnjiv.
Kako bi shvatili utjecaj medija na percepciju poduzetnika, svoja će iskustva podijeliti Zoran Turković, 24 sata, chief executive officer, Aleksandar Stanković, voditelj i autor, Zoran Šprajc, RTL, urednik i voditelj, Hrvoje Bujas, predsjednik UGP-a i poduzetnik te Tihomir Ladišić, N1, direktor vijesti i programa na panelu Kontroverzni poduzetnik powered by UGP na Weekend Media Festivalu pod moderatorskom palicom Petra Štefanića, novinara i poduzetnika čime su načete škakljive teme koje su napunile cijelu dvoranu.
Petar Štefanić
„Početkom 90-ih godina se riječ poduzetnik uglavnom vezala uz kriminal i cijeli ideja UGP-a je bila da riječ poduzetnik postane pojam za ljude koji stvaraju nove vrijednosti. Riječ gospodarstvenik je čovjek koji je preko političke veze došao na poziciju i zato trebamo distancirati ta dva pojma. Politika djeluje u medijima, naravno, ali da postoje poduzetnici koji bi isto tako htjeli i utjecaj i moć, itekako postoje“, poručio je Bujas.
Hrvoje Bujas
Panelisti su naglasili važnost medijske odgovornosti, posebno kada je riječ o poduzetnicima. Istaknuli su kako mediji imaju moć oblikovati percepciju i reputaciju poduzetnika te da to može imati dubok utjecaj na njihovo poslovanje i društveni položaj.
“Kod mene je u emisiji bilo svakakvih, i kontroverznih i onih manje kontroverznih. Neki moji zaključci zašto se spominje kontroverznost uz poduzetnike je zato što neki manje imućni vjeruju da poduzetnici nisu došli do toga legalnim putem. Isto tako, ljudima je teško vjerovati da je netko više uspješan od ostalih, a to se događa zato jer je sustav raspodjele resursa nepravedan, a mi kao država ne poznajemo drugi. Naravno da svi rizici i energija koju poduzetnik ulaže jednom moraju izaći na pozadinu kroz rezultat”, naglasio je Stanković.
Aleksandar Stanković
Kontrola medija, bez obzira na oblik ili razmjere, ima dubok utjecaj na društvo, slobodu izražavanja i razmjenu informacija, kao i načini na kojim mediji odabiru naslove, pristup i informacije u člancima kako bi istaknuli situacije i događaje vezane uz poduzetnike.
16. Weekendmedia festival
„Ta sintagma kontroverzni poduzetnik je nekada vrijedila, ali vrijedi i danas. Mi smo tu stigmu smislili medijski. Kada se bojimo tužbi koristimo taj pojam – kontroverzni poduzetnik jer ne možemo reći javno sa čime se točno taj poduzetnik bavi jer se ne želimo zamjeriti. To vrijedi i danas kada nešto što je iz sive zone, dolazi u javnost“, objasnio je Šprajc.
Zoran Šprajc u Rovinju na Weekend Media Festivalu
“Postoji nešto što je vrlo važno za medije, a to je da te pojedini žele kontrolirati i misle da to mogu raditi primjerice budžetom, oglašavanjem. Kod nas u Hrvatskoj je vrlo je egzaktno objašnjeno koliko se danas ulaže u medije. Tijekom potresa na Baniji se pokazalo kolika se snaga poduzetništva jer poduzetnici su radili sve ono što država nije”, poručio je Ladišić.
Tihomir Ladišić
U konačnici, medijsko izvještavanje o poduzetnicima igra ključnu ulogu u oblikovanju percepcije javnosti o njima. Kako se mediji razvijaju i mijenjaju, važno je promatrati kako se mijenja i način na koji percipiramo poduzetnike te kako medijski pejzaž utječe na njihove karijere i društveni utjecaj. Povezanost između političkih interesa i strukture vlasništva medijske kuće može značajno oblikovati način na koji mediji izvještavaju o poduzetnicima, dovodeći u pitanje objektivnost i neovisnost takvih izvještavanja.