Splitska hitna dnevno dobije u prosjeku 150 poziva, a isto toliko intervencija treba pokriti svega četiri tima; tri tima T-1 u kojem su liječnik, tehničar i vozač te jednim timom T-2 , kojeg čine tehničar i vozač.
Kako to izgleda u praksi, istražio je portal Doktore, hitno!, koji ističe i kako se situacija s hitnom u Splitu nije promijenila u 30 godina, iako je stanovništvo naraslo, a Split svake godine pohodi i sve više turista. Splitski timovi pokrivaju područje od Splita, Dujmovače, Bajnica, Žrnovnica, Sitnog Gornjeg.
'Ako znamo da nama automobilom do Sitnog Gornjeg treba oko 45 minuta pretpostavimo da vozilu Hitne pod rotacijom treba 30 minuta. Dok zbrinu bolesnika i vrate se u Split nemamo jedan tim od 90 do 120 minuta', pojašnjavaju splitski hitnjaci.
'Krpaju' se s timovima iz Solina i Kaštela, ali i oni su pretrpani
U slučaju da su ostali timovi na terenu, a pokaže se potreba za još jednim timom, tada se šalje tim iz Solina ili Kaštela. Solin i Kaštela imaju po jedan tim T-1 i također pokrivaju veliko područje i često ni oni ne mogu izaći na intervenciju u Split.
Timovi iz Solina i Kaštela pokrivaju veliki dio Dalmatinske zagore, gdje većinski živi starije stanovništvo. Tim iz Solina pokriva područje čak do Crivaca, Bročanca, Konjskog. 'Može se dogoditi da se zove i tim T-1 iz Trogira koji također pokriva ogromno područje. Ni taj tim ne može doći u Split jer i oni imaju veliki broj intervencija na svom području', pojašnjavaju.
Izlaze i na helidrom, na kruzere, glisere...
Splitski timovi izlaze na intervencije i na helidrom, kao i po bolesnike koji s otoka dolaze gliserima. Naravno, u ljetnim mjesecima kada je ionako povećan opseg posla, jer se udvostruči broj ljudi poradi turističke sezone, izlaze i na intervencijena kruzere.
'Često se dogodi da dva tima izađu na intervenciju i imaju dvije reanimacije, znači nemamo dva tima oko 120 minuta. Splitski timovi imaju dnevno u prosjeku 50 intervencija, a često i više. Smjene timova su 12 - 24 ili 24 - 48 sati', kažu splitski hitnjaci.
Na koncu, apeliraju na sve sudionike u prometu. 'Zamislite samo kako je vozaču Hitne biti koncentriran 12 sati. Zato svaki puta kada čujete sirenu i vidite rotacijska svjetla napravite koridor za Hitnu, jer se oni ne voze iz zabave i hobija pod rotacijom.