Splićanka J.L. prije nekoliko dana ostala je zatečena kada je pokušala podići rodiljnu naknadu od 1663 kune, jer je otkrila da joj je račun u banci blokiran zbog duga prema Hrvatskom Telekomu. "Bili smo u šoku! Jedino primanje koje mojoj supruzi sjeda na račun jest ova naknada od Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje. Smatramo da je to trebala prepoznati i Hrvatska poštanska banka čiji je ona klijent, te ne dopustiti da joj se sjedne na račun budući da se radi o primanjima koja su izuzeta od ovrhe", kazao je njen suprug za Slobodnu Dalmaciju ističući kako su ih iz HPB-a uputili na Finu, a onda iz Fine pak opet na HPB.
U Fini su im pojasnili kako oni ne provode ovrhe ako banka na vrijeme reagira i pošalje šifru pod kojom su zavedena sredstva izuzeta od ovrhe. U Banci, pak, tvrde da krivnja nije na njima već na klijentici koja je trebala otvoriti zaštićeni račun. Pritom su J.L. uputili na ovrhovoditelja od kojeg može zatražiti novac.
Savjetovalište za zaštitu potrošača: Slučaj ćemo prijaviti HNB-u
S takvim uputama i odgovorom HPB-a nisu zadovoljni u Savjetovalištu za zaštitu potrošača, te je njihova savjetnica Iskra Maras najavila kako će slučaj prijaviti Hrvatskoj narodnoj banci. "Svaka je banka dužna provjeriti otkud dolaze određena sredstva i o tome izvijestiti Finu. To što oni navode da je klijentica trebala na vrijeme otvoriti zaštićeni račun ne drži vodu jer mnogi potrošači koji nam se obraćaju uopće ne budu obaviješteni o pokretanju ovrhe", kazala je za Slobodnu Dalmaciju Maras dodajući kako su Splićanku uputili na prigovor Fini kako bi joj vratili novac.
U zaštićena primanja ubrajaju se socijalne naknade, naknade invalidnim osobama, novčana pomoć nezaposlenima, dječji doplatak, rodiljne naknade, učeničke i studentske stipendije.
Slobodna Dalmacija/Danas.hr