SPLIĆANKA PREVARENA U EKSKLUZIVNOJ PARFUMERIJI: / 'Skupi parfem je ishlapio za sat vremena!'

Image
18.12.2016.
14:29
VOYO logo

Parfemi se u božićno vrijeme prodaju više nego u bilo koje doba godine, pa su zato parfumerije i trgovine koje ih prodaju sklone stavljati ih na sniženje. Umjesto za 500 kuna, jedna je Splićanka odlučila iskoristiti sniženje i kupiti parfem za 300 kuna. Dan prije probala je parfem u testeru i oduševila se mirisom.

'Dan prije sam isprobala tester spomenutog mirisa i ljudi na poslu su komentirali kako cijeli ured miriše po njemu. Bio je, naime, toliko intenzivan premda sam se pošpricala dva puta... Sutra, sva sretna, otvaram bočicu svog, tek kupljenog parfema i odmah primjećujem kako je znatno blaži od onoga iz testera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ishlapio nakon sat vremena

Pitam supruga, pitam kolege s posla i nitko od njih ne osjeća parfem koji ni na sniženju nije bio baš toliko jeftin da bi isplahnuo nakon sat vremena.

Čula sam i prije priče o kvalitetnijem sadržaju testera po drogerijama negoli samih parfema, a na osobnom sam se primjeru uvjerila kako je to istina. Trebala bih, kao, biti sretna što sam prošla jeftinije, a zapravo su mi podvalili "bofl" robu kakvom je, prema svemu sudeći, preplavljeno naše tržište', ispričala je ogorčena Splićanka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S obzirom na to da vjeruje kako su njezina potrošačka prava povrijeđena, požalila se trgovkinjama koje rade u parfumeriji u kojoj je kupila proizvod. One su je pak uputile na dobavljača parfema za Hrvatsku, istaknuvši kako trgovina s tim nema ništa.

'Sve će napraviti kako bi kupac odustao'

'To mi je još najveći apsurd! Ja sam, dakle, kao kupac, dužna prolaziti cijelu proceduru kako bih dokazala da su mi prodali neispravan proizvod, popunjavati formulare na stranom jeziku, dopisivati se s dobavljačem, vjerojatno i slati poštom parfem na analizu... Sve rade kako bi kupca natjerali da odustane', požalila se I.N.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan upoznata je s ovakvim problemima.

'Dosta mi se građana javilo upravo zbog tog problema. Uz parfeme, ističu i manjkavu kvalitetu maskara, ruževa i šminke općenito. Upravo zato provodim istraživanje s Hrvatskom agencijom za hranu, u koje sam, za razliku od dosadašnjih sličnih istraživanja, uključila i proizvode za higijenu i deterdžente.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Htjeli smo vidjeti i postoji li razlika u kvaliteti kozmetike istog proizvođača u Hrvatskoj i Njemačkoj s obzirom na to da ćemo iz te zemlje izuzimati i ostale proizvode za analizu. Nažalost, nakon konzultacija sa stručnjacima, shvatili smo da bi testiranje kozmetike značajno poskupjelo istraživanje jer ono zahtijeva odvojenu metodu, pa smo od toga bili prisiljeni odustati', rekla je Borzan.

Na koji se način onda mogu zaštititi potrošačka prava? Tržišna inspekcija za proizvode sumnjive kvalitete, naime, nije nadležna kad je riječ o kozmetici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za kozmetiku je nadležno Ministarstvo zdravstva

'Imajući u vidu da su parfemi svrstani u skupinu kozmetičkih proizvoda, po pitanju pravila u pogledu kvalitete i sastava koje mora ispuniti svaki kozmetički proizvod na tržištu, to područje uređeno je regulatornim okvirom koji je u nadležnosti sanitarne inspekcije Ministarstva zdravstva', objasnilo je Ministarstvo gospodarstva.

Kako god bilo, trgovac je odgovoran za ono što prodaje, navode u splitskom Savjetovalištu za zaštitu potrošača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Prvo i osnovno, trgovac je odgovoran za ono što prodaje i nema zašto upućivati kupca na dobavljača. Kupac, naime, nema ugovorni odnos s dobavljačem, već isključivo s trgovcem. Ako trgovac dobije pritužbu na robu sumnjive kvalitete, on je to dužan rješavati s distributerom', rekao je voditelji Savjetovališta Vlado Biljarski.

U slučaju čitateljice iz Splita postoje, prema njegovim riječima, i elementi zavaravajuće poslovne prakse u stavci predstavljanja proizvoda jer miris iz testera ne odgovara mirisu kupljenog parfema.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Pravilna procedura jest da se kupac pisanim prigovorom obrati trgovcu i ako mu ovaj ne odgovori u roku od 15 dana, tada ga može prijaviti i nadležnoj inspekciji. Ako se dokaže da je bio u pravu, dobit će povrat novca ili zamjenski proizvod', objasnio je.

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo