Ivica Žuro je sa suprugom, dvoje male djece i nećakinjom stigao na vrijeme za ukrcaj na avion, ali iz nepoznatog razloga nisu ih pustili da se ukrcaju. 'Zaglavili' su na onim zadnjim vratima prije ulaska u autobus koji vozi do stuba aviona, piše Slobodna Dalmacija.
"Uporno sam od službenika tražio odgovore o čemu je riječ i zašto ne možemo do aviona koji smo vidjeli na pisti, do kojeg se doslovno moglo prepješačiti, a oni su me gotovo pa ignorirali odvraćajući pogled na drugu stranu. Dok sam im pokušavao objasniti da moramo kući zbog obveza, u avion su još ukrcavali prtljagu. Onda se nećakinja, koja se zabrinula da će, ne odletimo li na vrijeme, propustiti školu – rasplakala, no nisu bili osjetljivi ni na dječje suze. Zanimljivo, Nijemca koji je bio ispred nas uredno su ispratili na avion, a nama tek kratko rekli 'zakasnili ste', iako o kašnjenu nije bilo ni riječi", ispričao je Žuro.
Zatražili su potom od GermanWingsa da im zamijene karte za drugi let, no i od toga nije bilo ništa. Kupili su zato nove karte za let iz Kölna istu večer, a zanimljivo da su u Kölnu, na drugom letu, svjedočili da je avion istog tog GermanWingsa čekao putnike i kasnio s polaskom pet minuta.
Ponudili 'mrvice'
Kad su stigli u Split, Žuro je započeo prepisku s odgovornima u Düsseldorfu. Od Germanwingsa, koji je kao prijevoznik odgovoran za naknade, stigao je odgovor da su mu voljni vratiti 85 eura koliko je plaćeno za aerodromske pristojbe, jer, eto, taj let nije konzumiran. Kaže da su mu potom ponudili 'mrvice', ali on ne odustaje:
"Kako je Hrvatska članica Europske unije, u ovakvim slučajevima kompanija GermanWings dužna nam je nadoknaditi 250 eura po članu obitelji i troškove nove karte budući da nam nisu ni ponudili zamjensko rješenje, odnosno vratili 538 eura. Vrijedi to za sve letove do tisuću i pol kilometara, a ovaj naš je bio kraći od toga", objasnio je Žuro i dodao da neće odustati od tužbe koju sprema kao građanin EU-a čija su potrošačka prava grubo povrijeđena.
"Traženje odštete temeljit ću na četiri ispunjena uvjeta koje za dobivanje iste propisuje regulativa Europske unije Regulation 261/2004/EC. Konkretno, riječ je o činjenicama da smo aviokarte čekirali na vrijeme, odnosno sat i petnaest minuta prije leta, uredno prošli aerodromsku kontrolu, za što imamo ovjeru na kartama, te na vrijeme stigli na let za koji imamo potvrđenu rezervaciju. Osim toga, radilo se, što je u ovom slučaju također važno, o letu unutar EU-a, kao i o tome da su karte kupljene po javno dostupnoj cijeni, što znači da nije bilo riječi ni o kakvim povlaštenim uvjetima. Ovo nije pitanje novca, nego bezobzirnog tretmana dugogodišnjih putnika i obitelji s djecom", objasnio je Žuro.