Povodom "Crnog petka" koji kod nas u Hrvatskoj uglavnom znači prosječne popuste od 20 i 30 posto, u odnosu na Zapad gdje popusti sežu i do 90 posto, Dijana Kladar iz udruge Potrošač komentirala je za N1 televiziju fenomen Crnog petka, kao i novi Zakon o zaštiti potrošača koji će uskoro biti stavljen na glasanje.
Kladar je rekla da pri slijeđenju trendova uzimamo ono što nam odgovara, pa tako imamo i Crni petak, ali bez sniženja kakva su na Zapadu. Prema njezinoj procjeni, prosječna sniženja u hrvatskim trgovinama su između 20 i 30 posto. Rijetke su trgovine poput Links u Zagrebu koja je prodavala proizvode snižene i do 70 posto.
Iduće godine veća sniženja?
Vrlo je dobra vijest što se uskoro ukida "geoblocking", tj. mogućnost da internetske prodavaonice prijavljene u Europskoj uniji ne dostavljaju proizvode u Hrvatsku. Nakon ukidanja geoblockinga sve će trgovine unutar EU morati dostavljati robu i u Hrvatsku, rekla je Kladar. To bi moglo značiti i veća sniženja iduće godine.
"Možda će sljedeće godine zbog konkurencije iz EU i hrvatski trgovci biti prisiljeni da sniženja dignu na 70 ili 90 posto... Mi jesmo malo tržište u odnosu na druge zemlje, ali je trgovcima interes obuhvatiti i ovaj dio našeg tržišta i da shvate da postoji interes naših kupaca da kupuju vani", rekla je Kladar koja otkrila da je u tijeku istraživanje o kupovnim navikama Hrvata, no da se teško mogu dobiti informacije o udjelu internetske prodaje.
'Hrvati se boje kupovati preko interneta'
"Hrvati se boje kupovati preko interneta. Ponekad se loša propaganda radi preko televizije. Sigurna je kupnja preko interneta ako to radite na pametan način. Ako kupujete brendove, morate ići na službene stranice.Treba provjeriti na Googleu je li netko prokazan kao prevarant... Kinezi uopće ne kupuju u trgovinama, sve kupuju na internetu, ujutro naručite, poslijepodne vam je dostavljen proizvod", poručila je.