traže pomoć države /

Školarci otišli na online nastavu, prijevoznici nisu sigurni da će dočekati povratak u klupe: 'I gorivo je poskupjelo'

Image
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Kažu da je epidemija očito ušla u svoju kritičnu fazu i mole državu da se prilagodi na nove okolnosti

21.1.2022.
11:10
Dusko Jaramaz/PIXSELL
VOYO logo

Pandemija koronavirusa iznjedrila je još jednu nelogičnost koja je u Hrvatskoj svakodnevica. Naime, Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) upozorava na nefunkcioniranje ugovora o prijevozu učenika aludirajući na prelazak škola na online nastavu. 

"Zbog širenja zaraze i velikog porasta broja zaraženih koronavirusom, sve veći broj škola u Hrvatskoj prelazi na nastavu na daljinu (tzv. model C), što pak u velike probleme stavlja domaće autobusne prijevoznike koji imaju ugovore s državom o prijevozu učenika", navode.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tvrde i kako su brojni domaći prijevoznici ugovorili prijevoz učenika za 180 dana godišnje, ali zbog zatvaranja škola su u određenim školama ostali bez ugovorenog i očekivanog prihoda. 

Kako upozorava Damir Pavlović u ime HUP – Koordinacije javno liniijskih prijevoznika, razumiju razloge prelaska škola na nastavu na daljinu, "ali to za nas znači da autobusi voze prazni ili su pak prisiljeni u potpunosti stati".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
UKINUT MORATORIJ I ODMAH... /

Vapaj očajnih autobusnih prijevoznika iz Poreča i Međimurja: 'Blokirale su nas leasing kuće'. Ministarstvo: 'Tražimo model'

Image
UKINUT MORATORIJ I ODMAH... /

Vapaj očajnih autobusnih prijevoznika iz Poreča i Međimurja: 'Blokirale su nas leasing kuće'. Ministarstvo: 'Tražimo model'

"Naravno, fiksni troškovi poput režija, goriva, leasinga i isplate plaća radnicima ostaju svaki mjesec, nevezano prema kojem modelu funkcionirala škola za koju vozimo. Zato je pravedno da se u ugovorima prizna 'viša sila' te da se prijevoznicima isplati barem trošak hladnog pogona u vrijednosti 50 posto ugovorenog iznosa za vrijeme tijekom kojeg učenici imaju nastavu na daljinu", ističe Pavlović koji dodaje i kako inače tzv. model A neće značiti povratak učenika u škole jer ih neće imati tko prevoziti kad se epidemiološka situacija napokon primiri.

Iz HUP-a podsjećaju i na činjenicu kako se kriteriji te način sufinanciranja troškova javnog prijevoznika učenika srednjih škola temelji na odluci Vlade RH iz 2018. godine, pri čemu je osnova izračuna bila cijena običnog eurodiesela koja je tad iznosila 8,37 kuna. Danas se pak cijene osnovnog eurodiesela kreću od 11,29 kuna, što je povećanje od 35 posto, a gorivo je pritom ključni ulazni trošak koji u velikoj mjeri definira poslovanje autobusnih prijevoznika.

Okolnosti su se, dakle, u potpunosti promijenile zbog čega je i dosad prijevoz učenika funkcionirao preko leđa autobusnih prijevoznika, tvrde. 

"Autobusni prijevoz je zbog koronakrize jedna od najugroženijih gospodarskih grana jer svako širenje zaraze smanjuje broj redovnih putnika. Epidemija je očito ušla u svoju kritičnu fazu i molimo državu da se prilagodi na nove okolnosti. Ako nam se ne priznaju troškovi hladnog pogona za prijevoz učenika te ne uvedu mjere za očuvanje radnih mjesta, sve što je dosad dobro napravljeno past će u vodu, skupa s velikom većinom autobusnih prijevoznika koji ovaj pritisak neće izdržati", zaključuje Pavlović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo