STIŽE NOVI PREDMET /

Školarci će konačno imati alternativu vjeronauku: Zna se i o čemu će učiti

Image
Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Cilj predmeta će biti poticanje razvoja kritičkog mišljenja u vezi društva, svijeta, korištenja informacija itd.

2.10.2021.
17:15
Patrik Macek/PIXSELL
VOYO logo

Iako vjeronauku postoji alternativa u srednjim školama, a to je etika koja je uvedena 1995./1996. školske godine, u osnovnim školama bi alternativa mogla zaživjeti tek sada, nakon dosta godina, sukladno najavama resornog ministra Radovana Fuchsa. Naime, ministar je u petak objavio javni natječaj za izbor kandidata za članove radne skupine za izradu nacrta prijedloga kurikuluma nastavnog predmeta radnog naslova "Kritičko mišljenje".

Predmet će kao izborni i kao alternativa vjeronauku biti ponuđen učenicima od 1. do 8. razreda osnovne škole koji ne pohađaju konfesionalni vjeronauk, a trebao bi biti društveno-humanističkog usmjerenja, piše Slobodna Dalmacija. Natječaj traje do 15. listopada, a kandidati će o rezultatima biti obaviješteni najkasnije u roku od petnaest dana od isteka roka za prijavu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
'NEMA NAREĐENJA, ALI SMJERNICE SU JASNE' /

Fuchs o povratku studenata na fakultete: 'Procijepljenost ključna, povratak u predavaonice prioritet'

Image
'NEMA NAREĐENJA, ALI SMJERNICE SU JASNE' /

Fuchs o povratku studenata na fakultete: 'Procijepljenost ključna, povratak u predavaonice prioritet'

Što će učenici učiti?

Iz teksta natječaja, je razvidno da naziv predmeta "Kritičko mišljenje" nije konačan, a kao novi izborni predmet u osnovne škole mogao biti uveden najranije 2023./2024. godine. Cilj predmeta će biti poticanje razvoja kritičkog mišljenja u vezi društva, svijeta, korištenja informacija i sl.

Ističe se da kritičko mišljenje pokriva gotovo sva područja o kojima uopće možemo misliti, pri čemu su tri najčešća upoznavanje i promišljanje o novim/nepoznatim pojmovima, etičko-vrijednosno područje te društveno-socijalno područje. Iako se ne zna sadržaj predmeta, dosad se spominjalo da je zamišljeno da će učenici, primjerice, putem radionica učiti o općeljudskim vrijednostima poput prijateljstva i hrabrosti, a u predmetu bi se, uz brojne druge, trebala naći i tematika zaštite okoliša.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odgojno-obrazovni ciljevi su, između ostalog, upravljanje vještinom za izgradnju vlastitog mišljenja, odabir valjanih argumenata u raspravama u nastavi i u svakodnevnom životu, prihvaćanje argumenata sudionika kako bi se zajednički došlo do kvalitetnog rješenja bez potrebe za dominacijom vlastitog mišljenja, razvoj jezičnih kompetencija, vještina kritičkog zaključivanja, izgradnja samopouzdanja i samopoimanja sebe kao autonomnog samomislećeg bića. Djeca bi također trebala naučiti i kako koristiti one vještine kojima će lakše rješavati kompleksne probleme, analizirati i vrednovati tuđa mišljenja, biti kreativniji, originalniji, prilagodljiviji situaciji, fleksibilniji, tolerantniji na stres.

Velika većina pohađa vjeronauk

Kako piše Slobodna Dalmacija, vjeronauk svih konfesija u osnovnim i srednjim školama u aktualnoj 2021./2022. školskoj godini pohađa 380.695 učenika (što je oko 84,5 posto ukupnog broja učenika u našim školama).

Postoje razlike u osnovnom i srednjem školstvu, pa tako, primjerice, u osnovnim školama u 17 županija broj djece koja pohađaju vjeronauk premašuje 90 posto, a u srednjim školama je situacija obrnuta – u samo četiri županije (Splitsko-dalmatinska, Dubrovačko-neretvanska, Brodsko-posavska i Vukovarsko-srijemska županija) broj srednjoškolaca na vjeronauku veći je od 90 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo